Problém firemních blogů je často v tom, že nevědí, o čem psát. Přitom články mohou firmě přinést řadu benefitů. Firma díky nim může prezentovat svou odbornost. Navíc informace mohou oslovit ty, kteří ještě nejsou pevně rozhodnuti nakoupit, ale teprve se rozhlíží.
Nejspíš nikoho nepřekvapí, že klíčem k úspěchu je kvalitní obsah a jeho propagace. Ale nejprve je potřeba zjistit, co lidé vlastně chtějí číst. Pomohou vám nástroje pro návrh klíčových slov Sklik, AdWords nebo Google Trends a BuzzSumo. V případě BuzzSuma jde o monitoring toho, co se nejvíc sdílí na sociálních sítích. Ideálně hledejte témata, která budou aktuální i za rok. Příkladem takové fráze může být dotaz „jak vybrat plastová okna“. Oproti tomu hra Pokémon Go zajímala lidi hlavně loni.
Můžete použít i diskusní fóra, jako jsou Odpovědi.cz, Zpovědnice.cz nebo různě zaměřené skupiny na Facebooku. Podíváte se, na co se ptá hodně lidí, a zpracujete na toto téma kvalitní článek. A zároveň díky tomu víte, kam pak odkazy na svůj článek dát.
Váš článek musí být nejlepší
Ve chvíli, kdy máte téma, je potřeba zjistit, kolik a jakých článků o stejné věci už na internetu je. Vaším cílem by mělo být udělat nejlepší článek na dané téma, třeba s pomocí zahraničních zdrojů. Postupuje tak třeba Ondřej Ilinčev, expert na UX, který na svém blogu vydává překlady zahraničních materiálů. Respektujte však autorská práva.
Další možností je „skyscraper technique“ neboli mrakodrapová metoda, kterou popsal SEO specialista Brian Dean. Spočívá ve „vyzobání“ těch nejlepších informací, které už se objevily jinde. Určitě by ale nemělo jít o pouhé kopírování jiných textů, váš článek by měl mít oproti ostatním přidanou hodnotu.
Ve výsledném článku nesmí chybět výzva k akci – například sdílení nebo přeposlání. Zmiňte se v článku i o vašem produktu nebo službě tak, aby to znělo nenuceně. Prolinkujte článek s konverzní stránkou.
Samotným napsáním ale práce s článkem nekončí, kvalitní propagace obsahu totiž vyžaduje stejné úsilí jako jeho vytváření.
Autor je on-line marketing specialistou firmy Coffee Experts
Nástroj Google Trends ukazuje, jaká je v čase poptávka po různých tématech. Hra Pokémon Go byla jen dočasný fenomén. Dolní obrázek ukazuje, že fráze „jak vybrat notebook“ se hledá dlouhodobě.
Foto: Google Trends