Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nevíte, o čem psát na firemním blogu? Internetové služby vám napoví, co lidi zajímá

Problém firemních blogů je často v tom, že nevědí, o čem psát. Přitom články mohou firmě přinést řadu benefitů. Firma díky nim může prezentovat svou odbornost. Navíc informace mohou oslovit ty, kteří ještě nejsou pevně rozhodnuti nakoupit, ale teprve se rozhlíží.

Nejspíš nikoho nepřekvapí, že klíčem k úspěchu je kvalitní obsah a jeho propagace. Ale nejprve je potřeba zjistit, co lidé vlastně chtějí číst. Pomohou vám nástroje pro návrh klíčových slov Sklik, AdWords nebo Google Trends a BuzzSumo. V případě BuzzSuma jde o monitoring toho, co se nejvíc sdílí na sociálních sítích. Ideálně hledejte témata, která budou aktuální i za rok. Příkladem takové fráze může být dotaz „jak vybrat plastová okna“. Oproti tomu hra Pokémon Go zajímala lidi hlavně loni.

Můžete použít i diskusní fóra, jako jsou Odpovědi.cz, Zpovědnice.cz nebo různě zaměřené skupiny na Facebooku. Podíváte se, na co se ptá hodně lidí, a zpracujete na toto téma kvalitní článek. A zároveň díky tomu víte, kam pak odkazy na svůj článek dát.

Reklama
ČEZ

Váš článek musí být nejlepší

Ve chvíli, kdy máte téma, je potřeba zjistit, kolik a jakých článků o stejné věci už na internetu je. Vaším cílem by mělo být udělat nejlepší článek na dané téma, třeba s pomocí zahraničních zdrojů. Postupuje tak třeba Ondřej Ilinčev, expert na UX, který na svém blogu vydává překlady zahraničních materiálů. Respektujte však autorská práva.

Další možností je „skyscraper technique“ neboli mrakodrapová metoda, kterou popsal SEO specialista Brian Dean. Spočívá ve „vyzobání“ těch nejlepších informací, které už se objevily jinde. Určitě by ale nemělo jít o pouhé kopírování jiných textů, váš článek by měl mít oproti ostatním přidanou hodnotu.

Ve výsledném článku nesmí chybět výzva k akci – například sdílení nebo přeposlání. Zmiňte se v článku i o vašem produktu nebo službě tak, aby to znělo nenuceně. Prolinkujte článek s konverzní stránkou.

Samotným napsáním ale práce s článkem nekončí, kvalitní propagace obsahu totiž vyžaduje stejné úsilí jako jeho vytváření.

Autor je on-line marketing specialistou firmy Coffee Experts

Nástroj Google Trends ukazuje, jaká je v čase poptávka po různých tématech. Hra Pokémon Go byla jen dočasný fenomén. Dolní obrázek ukazuje, že fráze „jak vybrat notebook“ se hledá dlouhodobě.

Foto: Google Trends

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)