Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Němci trvají na placení za odkazy

Největší světové vydavatelské skupiny se neshodnou na tom, jestli je internet pro klasické noviny zkáza, nebo příležitost. Murdochova společnost News Corp toto soužití chválí: „Společně tyto dvě platformy vytvářejí skvělé příležitosti jak pro nás, tak pro inzerenty, kteří se snaží přiblížit svému publiku,“ řekl na nedávné australské mediální konferenci generální ředitel Robert Thompson.

Jiní tak optimističtí nejsou. Mathias Döpfner, ředitel vydavatelství Axel Springer, předvídá zkázu mediálních domů, pokud se nezpřísní ochrana autorských práv na internetu. Ke svému dlouhodobému tématu se znovu vrátil v rozhovoru pro Financial Times. Stále prosazuje, aby při vyhledávání a sdílení novinového obsahu na sociálních sítích nebo v Googlu dostávali vydavatelé zvláštní poplatky. „Pokud nebude existovat reálný, dostatečný a velký obchodní model pro spolupráci s vyhledávači a nebude ani na straně sociálních médií, počet producentů obsahu bude velmi rychle klesat,“ předvídá černou budoucnost Döpfner. Zpoplatnit sdílení už zkusila německá vláda. Loni představila zákon, který nařizoval internetovým firmám platit i za malé části obsahu vydavatelů v různých službách.

Záměr se však obrátil proti mediálním domům, které poplatky požadovaly. Google konkrétní vydavatele úplně vygumoval ze svých agregátorů. To mělo podle Döpfnera za následek až 85procentní pokles návštěvnosti všech on-line titulů Axel Springeru.

Reklama
ČEZ

Döpfner varoval, že pokud se vydavatelé a digitální společnosti nedomluví, budou ve výsledku uživatelé sociálních sítí ochuzeni o velkou část kvalitních zpráv.

Navzdory všem negativním předpovědím věří ředitel Axel Springeru v budoucnost digitální žurnalistiky.
Foto: Axel Springer

Reklama
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)