Primárním cílem bylo podpořit značku obou prodejců zájezdů a konverze na vlastní webové stránky. Výsledky po prvních třech měsících kampaně však překvapily klienta i agenturu: posty na Facebooku začaly generovat přímé prodeje zájezdů. A to při 281procentní návratnosti investic do kampaně na Facebooku (ROI).
Konzervativní Češi se chytají cen
Aby Facebook mohl skutečně plnit roli prodejního kanálu, je podle Vladimíra Rejlka, šéfa interaktivní divize Wundermanu, zapotřebí si nejdříve uvědomit, co přesně od kampaně očekáváme: zapojení a interakci uživatelů? Co největší zásah? Konverze na web? Podoba vizuálů i copywriting pro posty se pak totiž v závislosti na svém účelu liší. Až v průběhu kampaně přicházeli v agentuře na to, který typ fotek v postech motivuje uživatele sociální sítě k návštěvě webu, který jen ke sdílení a který přímo k objednávce zájezdu. Jasně prodejní potenciál prokázaly posty evokující katalogové stránky. Uživatele ke kampani na Facebooku naváděly kromě e-mailů ze zákaznických databází tzv. lead ads s nákladem necelé euro za jeden další kontakt, v druhé fázi kampaně byl nasazen na stránkách i kontaktní formulář. Dobře fungovala také publikace look-a-like, což znamená cílení na uživatele podobné těm, kteří s fan page CK Fischer již nějak interagovali. Nedařil se naopak upsell v reklamě – kdy bylo např. Chorvatsko nabízeno lidem, kteří vyhledávali zájezdy v Řecku. Češi jsou zkrátka konzervativní a jezdí na tatáž místa, jak komentuje Vladimír Rejlek.
Nástroje budoucnosti
V kampani CK Fischer jsou využívány i sofistikované nástroje jako například Facebook Pixel a DPA (dynamic product ads). Facebook Pixel umožňuje lidem, kteří přišli na web, ale nedokončili konverzi, zobrazit relevantní reklamu, a pomoci tak k dokončení konverze. Podobně DPA umožňuje dynamicky zobrazovat produkty těm zákazníkům, kteří si je buď prohlíželi na webu, nebo třeba vložili do košíku, ale nedokončili nákup. Hudbou blízké budoucnosti je business on messenger, který Facebook plánuje firemním zákazníkům zpřístupnit v dohledné době. Firmy by tak mohly svým potenciálním i stávajícím klientům posílat přímo zprávy s přesně cílenou nabídkou. I když kampaň obou firem prokázala, že Facebook může prodávat – v současnosti se podílí na prodeji zájezdů v řádu rostoucích jednotek procent s milionovými částkami obratu -, připomíná Rejlek důležitost i „brandovaných“ postů.