8. El Chapo v Rolling Stone: Sólokapr, nebo ostuda?

Smíšené reakce vzbudil rozsáhlý, ale krotký rozhovor oscarového herce Seana Penna s uprchlým mexickým narkobaronem Joaquínem „El Chapo“ Guzmánem, který publikoval americký měsíčník Rolling Stone. Zatímco samotný časopis ho samozřejmě považuje za „sólokapra“ a jeho publikování skutečně vzbudilo adekvátní zájem, podmínky, za kterých se uskutečnil, jeho literární úroveň a vůbec etický rozměr setkání levicově orientovaného herce s jedním z hlavních aktérů mexické drogové války, která si vyžádala desítky tisíc životů, se setkaly s tvrdou kritikou. Pro Pennův styl byl použit termín „purple prose“, kterým se označuje zbytečně nabobtnalý text plný kudrlinek a odboček ztěžujících čtení a zastírajících podstatu sdělení. Takové krasodušnění, řekli bychom. Co na to El Chapo, nevíme, rozhovor byl publikován minulou sobotu, zatímco Guzmán znovu dopaden o den dříve. Podle mexických zdrojů za své opětovné uvěznění prý vděčí právě Pennovi.

Autenticitu setkání Penna s Guzmánem doložil Rolling Stone touto fotografií. Mexické zdroje zpochybňují už to, že by se drogový boss v rozhovoru sám označil za drogového bosse.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk