Letošní červenec lze v porovnání s tím loňským označit za úspěšný. Nejnovější data společnosti Nielsen Admosphere ukazují meziroční nárůst ceníkové hodnoty reklamního prostoru v tomto měsíci více než o pět procent.
Největším „tahounem“ tohoto růstu je televize, které se meziročně povedlo polepšit si o 11,3 procenta. Vedlo se i ostatním mediatypům, nakolik je pokles o 0,7 procenta u rádia možné označit za stabilní.
Pokles je už poněkolikáté zřetelný u internetu, u něj však Nielsen Admosphere upozorňuje, že jeho měření zahrnuje jenom reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. I přesto lze kromě července i prvních sedm měsíců letošního roku označit co do reklamních investic do médií za úspěšné, jelikož stejné období za loňský rok překonaly zhruba o miliardu korun.
Ve vedení stále Unilever
Desítku největších zadavatelů tradičně vede společnost Unilever. I navzdory tomu, že její investice do reklamy za prvních sedm měsíců letošního roku v porovnání s loňskem klesly (z více než jedné miliardy na 900 milionů), ve srovnání července 2014 s červencem 2015 firma posílila z 89 na 94 milionů. V červenci však poklesly v meziročním srovnání reklamní investice společnosti Kofola (z 54 mil. na 45 mil.) nebo L’Oréal Česká republika (z 69 mil. na 54 mil.).
Naopak v letním měsíci oproti loňsku víc investovaly Sazka (ze 40 mil. na 54 mil.), Penny Market (ze 42 mil. na 55 mil.) a Coca-Cola (z 36 mil. na 59 mil.). Své investice do reklamy v porovnání prvních sedmi měsíců výrazně navyšovaly zejména Penny Market (z 338 mil. na 445 mil.), Alza.cz (z 273 mil. na 391 mil.) a Billa (z 304 mil. na 371 mil.).