Červenec byl reklamně úspěšný

Letošní červenec lze v porovnání s tím loňským označit za úspěšný. Nejnovější data společnosti Nielsen Admosphere ukazují meziroční nárůst ceníkové hodnoty reklamního prostoru v tomto měsíci více než o pět procent.

Největším „tahounem“ tohoto růstu je televize, které se meziročně povedlo polepšit si o 11,3 procenta. Vedlo se i ostatním mediatypům, nakolik je pokles o 0,7 procenta u rádia možné označit za stabilní.

Pokles je už poněkolikáté zřetelný u internetu, u něj však Nielsen Admosphere upozorňuje, že jeho měření zahrnuje jenom reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. I přesto lze kromě července i prvních sedm měsíců letošního roku označit co do reklamních investic do médií za úspěšné, jelikož stejné období za loňský rok překonaly zhruba o miliardu korun.

Ve vedení stále Unilever

Desítku největších zadavatelů tradičně vede společnost Unilever. I navzdory tomu, že její investice do reklamy za prvních sedm měsíců letošního roku v porovnání s loňskem klesly (z více než jedné miliardy na 900 milionů), ve srovnání července 2014 s červencem 2015 firma posílila z 89 na 94 milionů. V červenci však poklesly v meziročním srovnání reklamní investice společnosti Kofola (z 54 mil. na 45 mil.) nebo L’Oréal Česká republika (z 69 mil. na 54 mil.).

Naopak v letním měsíci oproti loňsku víc investovaly Sazka (ze 40 mil. na 54 mil.), Penny Market (ze 42 mil. na 55 mil.) a Coca-Cola (z 36 mil. na 59 mil.). Své investice do reklamy v porovnání prvních sedmi měsíců výrazně navyšovaly zejména Penny Market (z 338 mil. na 445 mil.), Alza.cz (z 273 mil. na 391 mil.) a Billa (z 304 mil. na 371 mil.).

 

null

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC