Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Využijte potenciál dat, která si platíte

Teprve s existencí korporátního loga Nielsen Admosphere jež vznikalo pod dohledem amerických píáristů a právníků, odkrývá Tereza Šimečková nejbližší plány a hodnotí dopad fúze obou značek pro oblast českého mediálního i retailového výzkumu. Mimochodem, novému logu říkají na Žižkově jezevčík.


Avizujete záměr propojit ve střední Evropě mediální výzkum s retailovým. Jak daleko jste s realizací?

Na produktu propojujícím tato data pracujeme s českou sestrou AC Nielsen Česká republika již od podzimu, konkrétní název ještě nemáme, ale již brzy produkt půjdeme prezentovat prvnímu klientovi. Dnes je situace taková, že zadavatel má k dispozici data z retail auditu, ta leží na stole třeba produktovému manažerovi. A pak jiný manažer zase dostává naše data od mediálních agentur, případně si ten zadavatel zadává vlastní výzkumy typu brand tracking apod. Naším zadáním je tato data sjednotit a formou zajímavé vizualizace je klientovi zpřístupnit tak, aby je získal v novém kontextu a souvislostech. V podstatě chceme klientům říci: využijte potenciál dat, která už si platíte. Nejdříve je třeba propojit data retailová, výzkumná a ta z monitoringu reklamy. Pak můžeme jít dál a souvislosti zadavatelům „vypíchnout“ za použití ekonometrických postupů.

Reklama
ČEZ


Nielsen se díky Mediaresearch dostane i na bulharský a arménský trh, kam dodáváte například Kite, cloudové řešení od Adwindu, slibujete si vy zároveň od Nielsenu, že vám pomůže k expanzi?

Dá se to tak říci. V Arménii máme s lokálním subjektem, který tam měří televizní sledovanost, uzavřeny smlouvy nejen na dodávku nástroje Kite, ale zároveň i na měřicí technologii, naše české peoplemetry a na celý systém zpracování pro přestup na digitální vysílání. Reálně do provozu uvedou všechny naše technologie včetně Kite v rámci digitalizace na začátku roku 2016. V Bulharsku je situace jiná, tam naší vlastní technologií, peoplemetry, měříme televizní sledovanost od začátku roku 2014, a jelikož tam nepůsobí žádná televizní asociace, dodáváme data pro část mediálních agentur i TV stanic, zbývající části mediálního trhu dodává výstupy druhý, lokální poskytovatel Garb. Od letošního roku v Bulharsku dokonce existují dvě společnosti Garb a dvě vlastnické skupiny prý mezi sebou bojují i o to, kdo starý panel vlastní. Nielsen nás také například podpořil v tendru pro peoplemetry v Rumunsku, bohužel jsme nevyhráli. A nyní jednáme o smlouvě s Estonci, kde jsme tendr vyhráli v roce 2014. Důvodem, proč jsme prodávali poloviční podíl Nielsenu, tak nebylo jen získat silného strategického partnera, který by nám mohl poskytnout nové technologie, ale zároveň získat přístup na trhy, kde Nielsen netrvá na použití americké technologie.


Jaké další metody, převzaté třeba od amerického Nielsenu, můžete přenést na český trh?

Zúčastnila jsem se s kolegy mítinku Nielsenu v Miláně a s evropskými i americkými kolegy jsme se bavili o tom, jak měří pořady i reklamu v televizi, na internetu, jak on-line reklamu propojují s televizními daty, např. i za použití dat z Facebooku atd. Mohli bychom od nich převzít skvělé panelové řešení, jakýsi model crossplatformního výzkumu měření reklamy… Ale to je Amerika, tady by tohle řešení asi nikdo nezaplatil. Proto jsem přesvědčena, že půjdeme českou cestou nějaké rozumné kombinace s Nielsenem s dobrým poměrem mezi efektivitou výstupů a cenou. Nielsen má různé varianty tohoto řešení i pro Kanadu, Austrálii či evropské trhy.


ATO i SPIR budou vypisovat tendry pro období 2018 a dále. Co nasadíte jako konkurenční výhodu, příliš hráčů ve stejném oboru v Česku není…

Pro peoplemetrový i internetový tendr musíme připravit kombinované řešení, založené na základních technologiích z amerického a českého trhu, doplněných o to nejlepší z dalších evropských trhů. Fúze s Nielsenem neznamená, že jsme získali monopol. Získali jsme velmi silné zázemí, jak technologické, finanční, tak i metodologické. Zároveň to však s sebou přináší další, velmi přísný dohled nad kvalitou naší práce při již tak velmi striktních pravidlech nejen pro statistické parametry, které byly v Mediaresearch již dříve nastaveny.

Tereza Šimečková, výkonná ředitelka a předsedkyně představenstva, Nielsen Admosphere

Pětičlenné představenstvo společnosti zastupují dále Michal Jordan (též ve funkci výkonného ředitele) a dále Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro východní Evropu a zároveň jednatel společnosti AC Nielsen Czech Republic, Alain Couttolenc a Vittorio Sala, lídři mediální části společnosti Nielsen pro Evropu. Tereza Šimečková působí v Nielsen Admosphere (Mediaresearch) od začátku působení společnosti v roce 2001.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)