Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dělat jenom časopis nestačí

DIS neboli Digital Innovators‘ Summit je jedinečnou akcí svého druhu, konferencí, kde se každoročně na dva dny setkají senior manažeři z největších světových vydavatelství, inovátoři z technologického segmentu a respektované osobnosti z prestižních univerzit.

Cílem je pomoct lidem z „content businessu“ lépe formulovat strategie a realizovat mediální podnikání. Letos se do Berlína sjelo téměř 600 delegátů z 35 zemí a probírala se témata od mobilní reklamy přes analýzy dat až po monetizaci obsahu.

Byly to dva dny nabité zajímavými prezentacemi. Rozsah článku neumožňuje psát o všech, ale pokusil jsem se vybrat alespoň dvě z mého pohledu nejzajímavější.

Reklama
Abovalve

První z nich je od BBC o značce good food a druhá o HBR, projektu transformace časopisu Harvard Business Review.

Vaření s tiskem a on-linem

Časopis good food byl založen vydavatelstvím BBC Worldwide v roce 1989 a dnes má náklad 250 tisíc výtisků, 145 tisíc předplatitelů a obsahově nesmírně zajímavý web plný článků, receptů, videí. Měsíčně jej navštíví 18 milionů unikátních návštěvníků, 75 procent z nich přichází přes mobilní zařízení. Milion uživatelů je zároveň registrovaných. Jejich videa si stáhne 350 tisíc uživatelů měsíčně a letos to chtějí dotáhnout na půl milionu.

Kromě časopisu a webu vydávají pravidelně knihy o vaření a ročně dělají osm kulinářských show po celé Velké Británii. Navštíví je přes 250 tisíc lidí a jsou na nich hvězdy jako Jamie Oliver nebo Mary Berryova.

Kromě impozantních čísel je u BBC good food zajímavá jejich jasná strategie – tištěný časopis a knihy dělají pro profit a digitál pro růst.

Zatím stále tvoří tištěná inzerce 75 procent jejich zisku, ale poměr se každoročně mění ve prospěch internetu. Prioritou v on-linu je pro ně rozšíření obsahu na segmenty zdraví, cestování, cvičení, spojené s nárůstem počtu uživatelů.

Zároveň plánují doplnit videorecepty a jít i do regionální expanze. Chystají kanadskou, australskou a jihoafrickou verzi. V roce 2020 by rádi měli 25 milionů unikátních uživatelů a 60 procent zisku z on-linu.

Tyto cíle by jim měl pomoct splnit i nákup reklamy prostřednictvím RTB, které spustili předloni a přineslo jim zatím stovky nových zákazníků, lepší vyprodanost pozic na webu a uvolnilo ruce jejich obchodníkům, kteří se mohou plně koncentrovat na lukrativní partnerské projekty s klienty.

Ty jsou mimochodem u inzertních klientů stále populárnější a dnes už tvoří třetinu celkového inzertního obratu www.bbcgoodfood.com. Navíc jsou to velké komerční projekty v objemu obvykle 100-500 tisíc GBP.

Shrnuto, BBC good food má strategii koncentrace na print z hlediska profitu, digitál pro růst, který navíc podporuje všemi kanály i mimo klasickou inzerci (show, e-commerce apod.). Jeho klíčovým cílem do dalších let je zvyšování návštěvnosti webu a objemu zhlédnutého videoobsahu.

Tisíce rádců

Časopis Harvard Business Review (HBR) patří mezi nejprestižnější manažerské časopisy na světě a vydává ho Harvard Business Publishing, patřící pod Harvardovu univerzitu.

Před devíti lety byl však v hluboké krizi, kdy existovala pouze tištěná verze a počet předplatitelů rychle klesal až pod kritických 200 tisíc. Navíc HBR nebylo vůbec na sociálních sítích a nemělo jasnou vizi o své budoucnosti.

V roce 2006 ale nastala zásadní změna kurzu, kdy se časopis rozhodl pro segmentaci svých čtenářů a intenzivní diskusi s předplatiteli, v rámci kterých vytvořil on-line panel s osmi tisíci účastníky. S nimi redakce pravidelně diskutuje o nových produktech a získává cennou zpětnou vazbu.

Dříve byl HBR jen časopis, dnes funguje i jako odborný web, mobilní a tabletová aplikace. A obsah se daří velmi dobře prodávat na všech platformách. Nicméně to vůbec neznamená, že se vše podařilo a úspěšně uzavřelo.

Jak zdůraznil Josh Macht, publisher HBR, i po devíti letech jde stále o proces zkoušení a neustálého učení se z chyb. A na závěr podotkl, že plánování je dobré, ale na druhou stranu nemá cenu příliš dlouhý čas otálet s realizací změn.

I díky těmto dvěma prezentacím byla letos DIS opět nesmírně zajímavou akcí, která potvrdila, že úspěšní jsou vydavatelé, kteří mají jasnou „print + digital“ strategii a dokážou fungovat s více zdroji příjmů i mimo klasickou inzerci, předplatné nebo stánkový prodej.

 

Tomáš Tkačík
prezident Unie vydavatelů

 

Digital Innovators‘ Summit letos v Berlíně uvítal přes 600 návštěvníků. Jeho program trval dva dny a jeho součástí jsou i Media Hack Day, DIS Start-up Xchange a DIS US Tour.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)