Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Digitál je pro média příležitost, ne hrozba

Když se dnes mluví o krizi tištěných médií, většinou se hovoří o světě deníků. Přirozeně, točí se v něm největší peníze, redakce deníků jsou největší a mají nejvýraznější vliv na společenské dění. Deníky se zároveň nejostřeji střetávají se světem internetu – zpravodajskými servery, kterým co do aktuálnosti nestačí. V reakci na to se posouvají více k magazínovému čtení, analytičtějšímu a zážitkovému. Nejvíce v tomto směru v našem prostoru pokročil zřejmě slovenský Denník N, v Česku jde zatím o občasné speciály. A zprávy o aktuálním dění vydavatelé přesouvají svůj na web.

S odchodem čtenářů od papírových titulů se ovšem potýkají i tištěné magazíny. Některé se snaží velkým deníkovým redakcím v aktuálním zpravodajství konkurovat.

Jiné, jako třeba The Atlantic, se snaží hledat vlastní cestu. V úvodníku ke svému novému webu v březnu se americký magazín zabýval právě touto otázkou. A dospěl k definici, ve které se popsal jako real-time magazín, digitální rozšíření sama sebe. Bere si to nejlepší z obou médií a hledá cestu, jak je doplňovat a propojovat. Tištěný magazín poskytuje čas jít do hloubky, web je zase flexibilnější. The Atlantic se nyní snaží přenést magazínový zážitek do digitální podoby a tu doplnit o další speciální obsah, zejména o komentáře k aktuálnímu dění. Podobnou cestou jde i Respekt a po vzoru zahraničních médií chce být v druhé řadě také filtrem ve změti internetového obsahu.

Reklama
Abovalve

The Atlantic pochopil, že digitální svět je pro magazíny příležitostí, místem, kde můžou ukázat šíři své tematické rozmanitosti a tvořivosti. A nejde jen o web, ale i o aplikace pro mobilní zařízení. Ty nemusí být jen další platformou čtení. Ve spojení s nimi a při chytrém využití sociálních sítí má časopis dobrou příležitost rozšířit povědomí o svém obsahu i mezi potenciálně nové čtenáře. Čtenáře, kteří se mohou stát předplatiteli. A v době klesajících inzertních příjmů se právě předplatitel stává pro média tím nejdůležitějším klientem.

 

Michal Ischia
editor digitálních médií týdeníku Respekt
([email protected])

 

Digitální svět je místem, kde se dá ukázat šíře tematické rozmanitosti a tvořivosti.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)