Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Téměř polovina lidí používá v obchodní síti mobil

Díky mobilním telefonům se chování zákazníků on-line obchodů přenáší globálně i do kamenných prodejen. Novou realitou je tak on-line porovnávání cen a větší interaktivita nakupování, potvrzuje globální výzkum agentury GfK.

Nejčastěji srovnáváme ceny

Nejprve čísla. Polovina, přesně 49 procent nakupujících ve věku 20-29 let používá při nákupech mobilní telefon, nejčastěji k porovnání cen konkrétního produktu, k telefonickým konzultacím s blízkými a k vyfotografování produktů.

Podobné chování zaznamenáváme i v cílových skupinách 15-19 a 30-39, zde se k práci s telefonem přiznává shodně 45 procent respondentů. Uživatelé on-line obchodů si tak jednoznačně přenášejí své chování i do kamenných prodejen. A je docela překvapivé, že toto chování je podobné jak u žen, tak u mužů. Včetně focení produktů.

Reklama
MMcite

Co s tím?

Změna chování spotřebitelů v souvislosti s větším a aktivnějším využívání mobilních telefonů si žádá změny v myšlení nejen na straně obchodníků s kamennými prodejnami, ale také u jednotlivých značek při plánování in-store kampaní. Adrian Hobbs, výkonný ředitel oddělení výzkumů on-line cen v GfK, k tomu říká: „Vzhledem k tomu, kolik uživatelů v zajímavých cílových skupinách je během nakupování on-line, musí provozovatelé kamenných obchodů změnit přístup. Když máte na dosah ruky porovnání cen produktů v jiných obchodech, musíte jako provozovatel obchodu reagovat rychle a flexibilně, stejně jako on-line obchodníci.“

Je evidentní, že dříve běžné nástroje k ovlivnění nákupního chování, jako je informovaný personál nebo informace v prodejně, získávají novou konkurenci, navíc velmi účinnou – zejména v případě konzultací s „přítelem na telefonu“.

Kombinujte in-store s on-linem

Jednou z možností, jak v případě in-store kampaně zákazníka nasměrovat potřebným směrem, je příprava POS materiálů s důrazem na nová zjištění, případně návazné aktivity – on-line informační microsites, stahování doplňkových materiálů (návody, produktová videa apod.) přímo prostřednictvím POS materiálů.

Existující, a to nejen digitální technologie umožňují velkou kreativitu, ať se jedná o starý dobrý QR kód, nebo technologické novinky typu iBeacon.

Nechte si poradit

Optimální využití nejnovějších poznatků, jako je zmiňovaný výzkum GfK, může být při plánování vaší příští in-store kampaně tím faktorem, který rozděluje kampaně na úspěšné a neúspěšné. Rozhodně se tak vyplatí připravovat i relativně obyčejnou in-store kampaň s ohledem na napojení na on-line nástroje.

K tomu vám může pomoci zajímavá grafika (nezapomeňte, uživatelé mobilů si produkty fotografují – tak ať ten váš vypadá na fotkách nejlépe), zapojení on-line odkazů do grafiky sekundárních vystavení a dalších nástrojů, návrh technologie komunikace (wi-fi, BT, zmíněný iBeacon, NFC), vytvoření a propojení off-line a on-line obsahu.

Až budete příště vybírat realizátora kampaně, zeptejte se vaší tiskárny kromě ceny i na nástroje, kterými zajistí maximální efektivitu kampaně. „Neustále sledujeme vyvíjející se trendy a díky kombinaci tiskárny se službami reklamní agentury je dokážeme efektivně zapojit do návrhů pro naše klienty,“ říká Miroslav Kozel, marketingový zástupce pražské tiskárny Logik.


Mobilní telefony a hlavně dnes tak módní aplikace mění nejen nákupní chování zákazníků v obchodech, ale i mechanismy in-store kampaní.

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)