Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nástup Politica může pomoct i Česku

„Jsme připraveni pomoci rozhýbat evropskou mediální scénu, která podle našeho názoru potřebuje něco jiného,“ stálo ještě minulý týden na webových stránkách Politico.eu.

Co „jiného“ mělo Politico přesně na mysli, nebylo v době psaní tohoto textu ještě známo. Portál svůj provoz zahajuje oficiálně až tento týden, v úterý 21. dubna přesně minutu po půlnoci. Jisté ovšem je, že nástup evropské pobočky amerického zpravodajského webu rozruch vyvolá.

Svědčí o tom už jenom samotná sestava redakčního týmu, do kterého Politico získalo redaktory a editory z tak renomovaných titulů, jako jsou The Economist, Wall Street Journal Europe, New York Observer nebo Reuters.

Reklama
ČEZ

Nemalá očekávání naznačuje i seznam řečníků na události, která má spuštění portálu oslavit – předseda Evropského parlamentu Martin Schulz, předseda Evropské rady Donald Tusk nebo Jens Stoltenberg, generální tajemník NATO. Stěží si, představit, že by ke spuštění jakéhokoli soukromého média v Česku promluvil premiér, prezident a ministr obrany.

Nápomocná konkurence

Zatímco americký portál podle všeho investuje do pokrývaní evropského zpravodajství nemalé prostředky, v Česku se informace z Bruselu od dob vstupu do EU dostaly na druhou kolej. V současnosti jsou při Evropské komisi akreditovaní jenom tři čeští novináři – z Českého rozhlasu, České televizeČTK. Z finančně náročného Bruselu své zpravodaje během let stáhla třeba řada deníků.

„Média zajímá většinou jen to, co se Česka přímo dotýká, ať už jsou to problémy s čerpáním peněz z evropských fondů nebo různé kauzy a pseudokauzy, jako např. ‚pomazánkové máslo‘,“ říká Ondřej Houska, tamní zpravodaj ČRo.

On sám si myslí, že Politico by pro něj i jeho kolegy mohlo být přínosem a upřít jinak převážně „čechocentrický“ pohled zdejších médií na větší témata.

Jeho názor sdílí i vedoucí zahraničního oddělení Hospodářských novin Martin Ehl: „Pro české novináře se může stát dobrým zdrojem informací, podobně jako je Politico nepostradatelné pro dění ve Washington D.C.“

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)