Co znamená, když hipster říká, že „hledá v životě nové výzvy“? Že je bez práce. Normální lidé takhle spolu samozřejmě nemluví, je to jen takový firemní newspeak. Firmy však mají potřebu se tak vyjadřovat, a mrzí mě, že do toho spadla i Jančurova taxislužba Tick Tack. Ta před rokem vstoupila na trh pod heslem „humanizace pražské taxislužby“. Základní konkurenční výhodou bylo, že řidiči jsou zaměstnanci firmy, takže neměli mít zájem šidit cestující. Dnes Tick Tack nahrazuje zaměstnance živnostníky a zdůvodňuje to ve firemním prohlášení tím, že prý přeměna řidiče-zaměstnance na řidiče-živnostníka dá společnosti potřebnou flexibilitu pro růst. Čili bude pronajímat vysílačky jako ostatní – to znamená. Transparentně vnímaný Jančura by udělal lépe, kdyby přiznal: Přecenili jsme potenciál trhu, měníme systém, abychom snížili náklady. Udělat z nouze ctnost možná vypadá na papíře lépe, ale když nouzí má být flexibilita, dá se věřit, že ona humanizace je skutečně ctností?
Jakub Horák, producent