Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tablety v komfortu čtení vedou nad čtečkami

Rychlý nástup tabletů v posledních třech letech asi překvapil každého. Apple rozjel vlnu, nicméně Android zejména díky ceně ovládl trh. Pro nás coby výrobce a dodavatele obsahu to znamená jedno: vysoká fragmentace Androidu, ať již verzí operačního systému či velikostí displeje i výkonu, způsobuje nemalé problémy a činí rychlý vývoj softwaru na čtení obtížným.

V současnosti jsou nejlevnější tablety levnější než čtečky s e-inkem. Navíc nejsou laiky vnímány jako horší zařízení pro čtení. Tím pádem se při nákupu většinový zákazník rozhoduje mezi čtečkou a tabletem – a volí tablet. Přes velké plány výrobců trh s tablety stagnuje. Důvodem je rozvoj mobilních telefonů a hlavně zvětšování jejich displejů, kdy pro většinu použití tabletů mobil dostačuje. V aplikačních obchodech v současnosti najdete velké množství čtecích aplikací a další přibývají – jejich vývoj je levný a současně je to příležitost pro prodejce, jak zamknout čtenáře ve své kleci. Dovolím si trochu extrapolovat současný stav, nicméně si myslím, že pokud nás nepotká revoluce typu rolovacího displeje a podobně, mohla by tato předpověď vyjít. Soudím, že tablety se stanou hlavním čtecím zařízením pro domácí zónu – tedy pro takový ten gaučing a posteling. Nikdo si je nebude brát s sebou do práce, tablety budou pokorně čekat doma na stolku na návrat páníčka. Ten je bude používat jako centrum osobní domácí zábavy, mimo jiné na e-knihy, a současně jako zdroj okamžitých informací. Určitě přijdou lepší displeje a delší výdrž na baterie – a hlavně nižší hmotnost. Koneckonců: podívejte se například na Lenovo Yoga či Apple iPad Air. Obě zařízení jsou konstruována tak, aby se dala držet jednou rukou delší dobu. Určitě přijdou další čtecí aplikace knižních obchodů a časopisů či deníků, které budou chovat své zákazníky ve zlaté kleci – snadný přístup k obsahu bude vyvážen nemožností přejít s nakoupeným obsahem jinam.

Jiří Vlček

zakladatel portálu Palmknihy.cz

([email protected])

Reklama
Know

Soudím, že tablety se stanou hlavním čtecím zařízením pro domácí zónu.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)