Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nahá kampaň Expres rádia u Rady pro reklamu

Rada pro reklamu vyzvala společnost 4S Production, která je provozovatelem rádia Expres FM, aby se vyjádřila k podzimní a zimní reklamní kampani rádia. Zmíněná kampaň s podtitulem Rádio, které se nestydíš poslouchat… zobrazovala nahé ženy a muže během vykonávání běžných činností, jako je návštěva kavárny, jízda v autě, věšení prádla nebo jízda na kole.

Zmíněná stížnost RPR se týkala právě vizuálu s nahou ženou na kole. Podle autora stížnosti prý reklama degraduje, ponižuje a zostuzuje ženy a její obsah je označen za nevhodný a sexistický.

Rádio odkazuje na genderovou vyrovnanost

Vedení rádia kritiku odmítá s odůvodněním, že reklama přísně dodržuje etický kodex reklamy. „V reklamě jsou rovnoměrně využity vizuály jak ženy, tak i muže, přičemž v žádném z nich nebyly vidět jejich intimní partie. Nahota tady funguje jako nadsázka demonstrující hrdost našich posluchačů na vlastní nezávislost, na to, že stejně jako naše hudba nejdou s hlavním proudem,“ říká David Šimoník, ředitel a jednatel rádia Expres.

Reklama
Know

Reklamní kampaň vytvořil tým reklamní agentury Havas Worldwide Prague pod vedením kreativního ředitele Edy Kauby.

Hrozí stažení kampaně

Rada pro reklamu se jako tuzemský orgán pro samoregulaci reklamy, jehož hlavní náplní je dohlížet na dodržování etických pravidel reklamní činnosti, stanovených v Kodexu reklamy, bude stížností i nadále zabývat. Jako sankce rádiu hrozí stažení celé reklamní kampaně.

S reklamním spotem mělo rádio Expres FM potíže i v některých on-line médiích. „Server YouTube nám na podzim loňského roku reklamní spot zakázal. Je velmi zajímavé sledovat, co a proč média nebo jednotlivci považují za vhodné a co už nikoliv. YouTube naše video označil paradoxně za pornografické. Osobně mi ale některá povolená videa přijdou mnohem vulgárnější,“ komentuje rozdílná kritéria Pierre Beneš, výkonný ředitel rádia Expres FM.

Expres se postihu nebojí

Vedení rádia radě poskytlo své vyjádření, teď čeká na rozhodnutí orgánu. Šimoník ale vidí situaci optimisticky: „Vzhledem k tomu, že jsme byli při přípravě kampaně maximálně ohleduplní ke všem typům čtenářů a diváků, neočekávám žádný postih.“

Šimoník navíc upozorňuje, že každý posluchač může ohodnotit přiměřenost reklamní kampaně na webu Expresfm.cz nebo na facebookovém profilu stanice. Většina zveřejněných reakcí je také zatím spíše pochvalných.



Kampaň Expres rádia byla viditelná hlavně na venkovních plochách.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)