Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

PR 2015: Služby a zdroje PR agentur se musejí rozšířit

Současné public realtions (PR) se rychle a dynamicky rozvíjí. Aby uspěly, musejí se PR agentury přizpůsobit aktuálním technologickým a společenským trendům.

Podle nedávného výzkumu Worldcom Public Relations Group jeden z nejvýznamnějších trendů, se kterým se současné PR setkává, je rozšiřování služeb a zdrojů PR firem. Hranice mezi public relations, reklamou, marketingem, sociálními a digitálními médii se totiž rozmazávají.

Výhodou je, že PR profesionálové mají hlubokou znalost strategií a produktů klienta a zároveň mají standardizované procesy vedení několika týmů.

Reklama
MMcite

Umět mluvit s top manažery

PR konzultanti jsou ti, kteří jsou schopni mluvit s vrcholovými manažery a vysvětlit jim marketingové a komunikační kampaně včetně následných výsledků. Tyto jsou měřeny mnoha rozdílnými nástroji a taktikami, které jsou dnes dostupné. Naučit se, jak je používat a vysvětlit správně a přesně veškeré výsledky, je zásadní výzvou příštích let.

Digitální a sociální média budou i nadále nezbytnými nástroji. Mnoho PR agentur po celém světě přitom tvrdí, že krajina sociálních médií se mění tak rychle, že je velice náročné zůstat „v obraze“.

Důležitost budování silné a konkrétní značky a důležitost přímého zapojení zákazníků je dalším trendem PR.

Komunikace doložena čísly

Obecně se směřuje ke svázání komunikace s prodejními čísly skrz stahování, registrace nebo on-line nákupy. Dnešní zákazníci jsou vychytralejší a více od značek očekávají.

Značky tedy budou muset být ve střehu a bystře reagovat. Ti, kteří dávají pozor a vyvíjejí nástroje k zapojení svých cílových skupin v reálném čase, získají nejen loajální zákazníky, ale také obhájce značky.

Komunikace značky nereflektuje pouze produkt, ale také kulturu společnosti. Nejen zákazníci jsou důležitou cílovou skupinou, ale také zaměstnanci společnosti, ostatní zúčastněné strany a komunity, na které značka cílí.

Proto musejí PR agentury rozšířit své porozumění a dosáhnout efektivní komunikace na místním, ale dokonce i světovém trhu.

Dlouhá cesta před námi

Navíc, aby byl PR obor viděn jako lídr komunikačního průmyslu, musí se soustřeďovat na více témat najednou. Zaprvé, PR agentury musejí najímat vysoce kvalifikované lidi, kteří rozumí jak celému PR průmyslu, tak výborně znají a ovládají digitální a sociální platformy a kromě toho jsou vynikající ve tvorbě obsahu.

Díky drahocenným statistickým datům z baseballového výzkumu byl Billy Bean ve filmu Moneyball schopný posunout se na další stupeň.

To samé platí i pro PR, musíme měřit veškeré aktivity, které pro své klienty děláme, abychom se posunuli dopředu. Je nezbytné najít optimální cestu, jak měřit hodnotu PR. Dnes máme přístup k více datům než kdykoliv předtím, proto je důležité najít nejlepší cesty, jak je využít!

Nezávislost klíčem k úspěchu

V neposlední řadě všichni PR profesionálové musí myslet na to, že jejich nezávislost je klíčem k úspěchu a důvěryhodnosti.

Doporučení, které PR agentury dávají, jako mediální kanály a taktické termíny, vždy musí být neutrální. Jak řekl Marcus Aurelius: „Když to není správné, nedělej to. Když to není pravda, neříkej to.“

null

Patrik Schober
managing partner, Pram Consulting

 

Umět mluvit s vrcholovými manažery. Jeden ze současných požadavků kladených na ambiciózní píáristy.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu