Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kampaň se Spikem Lee přinesla rekord pro Nike

Projekt k 50. výročí značky, který Lee režíroval a zahrál si v něm, přivedl do aplikací Nike nejvíce lidí v historii a přispěl k miliardovým tržbám.

„Všechno jsem viděl a všechno znám,“ mudroval v reklamě Seen It All pro Nike Spike Lee, který spot režíroval a sám si v něm zahrál. Opět přivedl na světlo světa postavu Marse Blackmona z filmu She’s Gotta Have It. To ale ještě netušil, že kampaň k 50. výročí existence značky mapující její historii, slavné sportovní okamžiky i politické kontroverze pomůže brandu k několika rekordům.

Při zveřejňování výsledků za poslední finanční čtvrtletí i uplynulý finanční rok uvedl šéf Nike John Donahoe, že kampaň zaznamenala neuvěřitelně silnou odezvu od spotřebitelů a na prodejní aplikace Nike přivedla nejvíce lidí v jejich historii. „Byla to výraznější reakce než v případě významných komerčních aktivit, což opět ukazuje, jak se podpora brandu může přetavit v engagement zákazníků,“ uvedl Donahoe podle magazínu Drum v hovoru s investory. S kampaní prý výrazně souzněli zástupci generace Z, díky nimž se stala virální na TikToku a zaujala první místo mezi hudebními trendy na této síti.

Reklama
ČEZ
https://youtu.be/rD-XFcmvGuc

Výsledky Nike za celý finanční rok dosáhly 46,7 miliardy dolarů a meziročně narostly o šest procent. Tržby z digitálních prodejů překonaly hranici deseti miliard dolarů a prodeje na aplikacích představovaly více než polovinu. Dosáhly tak dvojnásobku oproti době před pandemií.

„Rostoucí digitální engagement přináší více vracejících se zákazníků, vyšší frekvenci nákupu i zvýšenou průměrnou hodnotu objednávky. S tím, jak se v retailu projevuje konsolidace a zákazníci se soustředí na méně digitálních platforem, pomáhají k dlouhodobému růstu výrazné zážitky spojené se značkou Nike,“ dodal finanční ředitel společnosti Matthew Friend.

Takový úspěch kampaně by pravděpodobně ani Mars Blackmon nečekal, a tak by mu stejně jako ve spotu mohla za generaci Z odpovědět postava Zimmie představovaná herečkou Indigo Hubbard-Salk: „Vím, že si myslíš, žes všechno viděl, ale bez urážky, ještě jsi neviděl nic.“

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)