Pozitivní vliv využití rozšířené reality (AR) na konverzi i návratnost investic pozorujeme jak při samotném využití pro značky a firmy, tak při usnadnění nákupů na sociálních sítích.
Je to zejména díky zjednodušení prodejního funnelu, který v případě využití AR výrazně zkracuje zákazníkovu cestu — spotřebitelé ji absolvují od prvního kontaktu až po platbu v rámci jedné aplikace. Marketérům doporučujeme začlenění AR do strategií pro social commerce zejména z následujících důvodů:
Zájem spotřebitelů o AR roste. Přestože se zatím nejedná o mainstreamovou aktivitu, lidé jsou na nákupy v rozšířené realitě naladěni. Data a rostoucí využití AR naznačují, že technologie bude v blízké budoucnosti začleněna do marketingových plánů a strategií jako jejich nedílná součást. Sociální média jsou skvělým místem pro využití AR. Téměř všechny hlavní sociální platformy umožňují uživatelům využívat filtry a efekty. Pro spotřebitele se stala AR přirozenou součástí jejich aktivit, jedná se o vhodnou příležitost, jak ji využít i při nákupní cestě spotřebitele.
AR se neustále vyvíjí. Nejaktivnějšími hráči ve využití v social commerce jsou firmy z oblastí beauty, fashion, krypto, automotive a technologií. Jde zejména o možnosti virtuálního zkoušení či přizpůsobení produktů. Snapchat nedávno vydal technologii trackování zápěstí pro výrobce náramků a hodinek. Zákazníci si tak mohou šperky a doplňky virtuálně zkoušet. Dalším odvětvím s budoucností v AR je oblast nábytku, domácích doplňků a dekorací, zejména ve spojení se sítěmi jako Pinterest. TikTok zase slibuje, že se stane platformou pro AR vytvořenou samotnými tvůrci. Trend růstu popularity AR technologií pozorujeme v Httpool dlouhodobě. Nejlepší příklad představuje Snapchat, který se stal etalonem „camera marketingu“.
Jen v Česku jej aktivně používá přes milion lidí, přítomnost značky přímo v uživatelském sdělení je tedy atraktivní pro stále větší část inzerentů. Podle Snap Consumer AR Global Report 2021 bude téměř 75 procent celosvětové populace a téměř všichni lidé používající sociální aplikace do roku 2025 častými uživateli AR. Toto publikum tvoří primárně generace Z, tedy lidé, kteří nakupují digitální položky stejně jako fyzické zboží.