Rozšířená realita posouvá e-commerce na další úroveň

Pozitivní vliv využití rozšířené reality (AR) na konverzi i návratnost investic pozorujeme jak při samotném využití pro značky a firmy, tak při usnadnění nákupů na sociálních sítích.

Je to zejména díky zjednodušení prodejního funnelu, který v případě využití AR výrazně zkracuje zákazníkovu cestu — spotřebitelé ji absolvují od prvního kontaktu až po platbu v rámci jedné aplikace. Marketérům doporučujeme začlenění AR do strategií pro social commerce zejména z následujících důvodů:

Zájem spotřebitelů o AR roste. Přestože se zatím nejedná o mainstreamovou aktivitu, lidé jsou na nákupy v rozšířené realitě naladěni. Data a rostoucí využití AR naznačují, že technologie bude v blízké budoucnosti začleněna do marketingových plánů a strategií jako jejich nedílná součást. Sociální média jsou skvělým místem pro využití AR. Téměř všechny hlavní sociální platformy umožňují uživatelům využívat filtry a efekty. Pro spotřebitele se stala AR přirozenou součástí jejich aktivit, jedná se o vhodnou příležitost, jak ji využít i při nákupní cestě spotřebitele.

AR se neustále vyvíjí. Nejaktivnějšími hráči ve využití v social commerce jsou firmy z oblastí beauty, fashion, krypto, automotive a technologií. Jde zejména o možnosti virtuálního zkoušení či přizpůsobení produktů. Snapchat nedávno vydal technologii trackování zápěstí pro výrobce náramků a hodinek. Zákazníci si tak mohou šperky a doplňky virtuálně zkoušet. Dalším odvětvím s budoucností v AR je oblast nábytku, domácích doplňků a dekorací, zejména ve spojení se sítěmi jako Pinterest. TikTok zase slibuje, že se stane platformou pro AR vytvořenou samotnými tvůrci. Trend růstu popularity AR technologií pozorujeme v Httpool dlouhodobě. Nejlepší příklad představuje Snapchat, který se stal etalonem „camera marketingu“.

Jen v Česku jej aktivně používá přes milion lidí, přítomnost značky přímo v uživatelském sdělení je tedy atraktivní pro stále větší část inzerentů. Podle Snap Consumer AR Global Report 2021 bude téměř 75 procent celosvětové populace a téměř všichni lidé používající sociální aplikace do roku 2025 častými uživateli AR. Toto publikum tvoří primárně generace Z, tedy lidé, kteří nakupují digitální položky stejně jako fyzické zboží.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba