Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Formulí po Česku. Red Bull v úžasném videu propaguje turistické cíle

Když se před necelými dvěma měsíci proháněl po Karlově mostě monopost F1 týmu Red Bull, strhla se na sociálních sítích vlna kritiky, kdo si něco takového mohl na národním klenotu dovolit. Nyní vychází najevo, že jde o výjimečný počin, který propagaci Česka v zahraničí určitě kvůli očekávanému dosahu pozitivně pomůže.

Zatímco v dubnu se sociální sítě hemžily spíše negativními reakcemi, po zveřejnění celého kousku se vnímání veřejnosti podle reakcí na sociálních sítích obrátilo. Výsledný kousek se totiž opravdu povedl. Red Bull unikátním způsobem představuje krásy České republiky z pohledu pilota F1 Davida Coultharda.

Na začátku spotu má tým Red Bull Racing mítink, na němž se představuje možnost propagace v zahraničí. Red Bull už podobná videa v rámci reklamy natáčel například v horském středisku Kitzbühel, formule jezdila i po poušti nebo na Floridě či v Instanbulu. Ve více než sedm minut dlouhém videu vyjede F1 z pražského Hradu a přes Karlův most a kolem sochy Hlava Franze Kafky pak pokračuje dále na Pálavu a vodní nádrž Nové Mlýnu, až do Popradu a skončí v Bratislavě na hradu. Na komunikačních kanálech Red Bull Racing je uvidí milióny zahraničních turistů.

Reklama
Know

Na záběrech z Česka spolupracovala značka s agenturou Czech Tourism. Spolupráce agentury CzechTourism a společnosti Red Bull začala zhruba před půl rokem pod přísným informačním embargem. Ze strany agentury probíhala spolupráce formou dramaturgických zásahů a pokračuje využitím komunikačních kanálů a mediálního prostoru Red Bull a získáním unikátních a exkluzivních obsahových materiálů. Ve spotu mimo jiné účinkují také české a slovenské mezinárodně uznávané osobnosti – biatlonistka Markéta Davidová, vítěz Red Bull Air Race a elitní pilot Martin Šonka nebo slovenský rapper Rytmus. Právě Šonka s Coulthardem mají na svědomí krásné foto (viz níže) z letiště v Popradu. „Mít letící letadlo jen pár metrů nad svou hlavou byla výjimečná příležitost, kterou člověk jen tak nezažije,“ uvedl David Coulthard. „V momentě, kdy jsme byli přímo nad sebou, jsme se moc neviděli, vnímali jsme se jen periferně, protože jsme oba měli omezený výhled,” prozradil Šonka.

„Cílem spolupráce s obrovským mediálním zásahem je podpořit a znovu nastartovat příjezdový cestovní ruch a netradiční, ale o to účinnější formou zvýšit povědomí o České republice a krásách, které ji symbolizují,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism a doplnil: „Věřím, že tento počin, má skutečně velký potenciál pro oživení incomingu, byť s lehkou kontroverzí, která k Red Bullu neodmyslitelně patří, a i díky ní dosahují veškeré kampaně a materiály Red Bullu takového zájmu a sledovanosti napříč kontinenty.„ V úterý zveřejněné video na YouTube mělo ve středu večer přes 650 tisíc shlédnutí a bylo první mezi trendy. Celkově určitě půjde do milionů. 

Celkový rozpočet na nákup mediálního prostoru, prezentaci a propagaci České republiky, využívání hashtagů a obsahových materiálů včetně licencí, které v rámci natáčení vznikly exklusivně pro účely a využití CzechTourism, byl milion korun.  Zhruba sedmdesátičlenný štáb produkce spotu měl zajištěna veškerá povolení a splnil veškeré legislativní požadavky k tomu, aby tyto obrázky z Česka mohly vzniknout. Na vlastní náklady pak veškerá místa, kde se natáčelo, uvedl do původního stavu. Žádná z lokací nebyla poškozena či nezůstala zašpiněna, uvedli organizátoři.

V dubnu rozporuplné reakce

Když se záběry burácející formule na Karlově mostě objevily v druhé polovině dubna na internetu, našla se celá řada kritiků vyčítajících možné ničení památky, almužně za pronájem a podobně. Natáčení vyvolalo na sociálních médiích řadu debat, a to zejména u českých uživatelů, kde se do diskusí zapojil šestinásobně vyšší počet uživatelů než na Slovensku. Zatímco v českých příspěvcích převažovala slova kritiky, většina Slováků pohlížela na natáčení pozitivně.

V období od 20.4. do 27.4. bylo o události celkem publikováno 3 210 relevantních zmínek, přičemž 87 procent z nich bylo sdíleno právě českými uživateli. V českém prostředí vyvolalo natáčení reklamního spotu rozporuplné reakce, 52 procent uživatelů se k události vyjádřilo negativním způsobem, zatímco 48 procent se na ni dívalo pozitivně. Na Slovensku byli diskutující pozitivnější, téměř dvě třetiny akci hodnotí kladně.

Podle analýzy Newton Media, kauza rezonovala hlavně v Česku
Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu