Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V krizi je potřeba zalehnout na matrace, říká obchodní ředitel Seznamu

V Seznamu je v roli obchodního ředitele Tomáš Búřil během uplynulých 11 let už podruhé. První dny mu vždy ozvláštnily zásahy zvenčí. „Nástupy do Seznamu mám evidentně dynamické… Poprvé jsem nastoupil 1. srpna 2002. Následně pak 12. srpna přišla do Prahy tisíciletá voda. Teď jsem přišel 9. března a ve firmě byl jen tři dny, než vše vypuklo a lidé byli posláni na home office,“ říká. Ve staronové roli podle vlastních slov není od toho, aby dělal revoluci, ale evoluci. Mezi hlavní cíle řadí hlavně rozvoj a zefektivnění obchodní politiky. Seznam se v dobách minulých nezaměřoval na řešení drobných a speciálních projektů, pro klienty je chtějí proto nyní více rozvíjet s využitím různých medamixů. 

„Vidím prostor pro zlepšení a chci využít znalostí, které jsem získal za osm let působení v agenturách, jde o nastavení celého obchodu. Chtěl bych mít v týmu obchodníky, kteří se starají o klíčové zákazníky tak, aby pro ně byli skutečnými marketingovými partnery a rozuměli celému spektru marketingové komunikace. Proč to ten klient dělá, jakou má strategii, jakou roli v ní hraje televize a jiné mediatypy. Mojí misí je dovzdělat obchodníky tak, aby byli rovnocennými partnery,“ popisuje Búřil. 

V Seznamu podle něj už na začátku krize „zalehli na matrace“ a během pandemie vytvořili prostřednictvím Novinky.cz i Seznamzpravy.cz enormní množství zpravodajského obsahu. Homepage Seznamu generovala velkou návštěvnost, meziročně o 30 až 40 procent více než před krizí. „I podle monitoringu víme, že jsme vytvořili více originálního obsahu než Česká televize nebo Český rozhlas. Projevilo se to v tom, že z nárůstu provozu na internetu získal 80 procent právě Seznam.cz. Z hlediska návštěvnosti se dařilo všem našim obsahovým službám. Například u Seznam Zpráv došlo k navýšení počtu zobrazených stránek na trojnásobek oproti běžnému stavu,“ říká Búřil.

Reklama
Know

Na mediálním trhu byla podle něj často patrná snaha o výrazné zlevňování za účelem splnění inzertních plánů. Ta sice často přinesla finance na splnění plánu v dubnu či květnu, ale dlouhodobě to může mít na mediální domy podle Búřila spíše negativní dopad. Řada mediálních domů také sahá ke snižování platů a dochází i k odchodům redaktorů, což v Seznamu vnímají jako vhodnou příležitost doplnit týmy o nové talenty. 

V rámci televize pak Seznam chce sázet více než dosud na infotainment. „Jdeme více cestou zábavy, pohádek, toho, co lidi baví a zajímá je. Máme téměř hotové podzimní schéma a míříme výš. Mladší generace se úplně oprostila od konzumace informací, zajímají je hry, elektronický sport, streamy, krátká videa bez přidané informační hodnoty, chtějí se prostě především bavit,“ tvrdí Tomáš Búřil.

Seznam chce více rozvíjet video obsah, ale v plánu nejsou masivní investice do vlastní tvorby. Spíše jít cestou postupného generování obsahu v rámci jednotlivých drobnějších formátů pořadů. „Díky homepage Seznamu máme silný video obsah od našich partnerů a chceme tyto spolupráce dále rozvíjet. Ale nechceme jít cestou jako jiné mediální domy, že pouští stream s reklamou, která ani není vidět a klientovi nepřinese přidanou hodnotu. Chceme být partnery celého českého mediálního trhu a pomáhat lokálnímu obsahu a jeho monetizaci,“ uzavírá Búřil. 

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vyšel v pondělí 13. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)