Co naznačily reklamní bannery během přípravných zápasů české fotbalové reprezentace, to krátce před startem mistrovství Evropy stvrdily podpisy pod smlouvou. Řetězec Penny ze skupiny Rewe se nově stal generálním partnerem mužského i ženského národního týmu.
Penny s českým fotbalem dosud spolupracovalo na mládežnické, regionální a gamingové úrovni. Rozšířené partnerství, které bylo uzavřeno na dva roky s opcí, znamená, že mužská reprezentace konečně získala po čtyřech letech od odchodu mobilního operátora T-Mobile generálního sponzora. Podle informací iSport.cz má dát maloobchodní řetězec do fotbalu 30 milionů ročně.
„Penny do českého fotbalu vstoupilo poměrně nedávno a s partnerstvím na nižších úrovních projevilo spokojenost. Po pozitivních jednáních došlo k zásadnímu posunu na nejvyšší úroveň,“ uvedl Petr Fousek, předseda Fotbalové asociace ČR a představenstva společnosti STES, která spravuje obchodní a marketingová práva reprezentace. „Český fotbal neměl generálního partnera čtyři roky, poslední partnerství skončilo v období našich předchůdců. Přivést generálního partnera bylo strategickým cílem současného vedení a zejména v úvodu našeho mandátu jsme se museli potýkat s dědictvím reputačního rizika. Nové partnerství je nejen potvrzením bonity českého fotbalu, ale i správnosti nastolené cesty k obnově důvěry,“ dodal.
Podpora sportu a pohybových aktivit je podle generálního ředitele Penny Floriana Naegeleho jednou ze strategických priorit řetězce. „Pod hlavičkou projektu Hýbeme se hezky česky spolupracujeme s největší tělovýchovnou organizací Česká obec sokolská nebo běžeckým seriálem Běhej lesy. Nové partnerství s českou fotbalovou reprezentací navazuje na dosavadní spolupráci s Fotbalovou asociací ČR,“ zmínil a dodal: „Češi dali fotbalovému světu českou uličku a všude znají proslulý dloubáček. Věřím, že i letos budou fotbalisté bavit všechny Čechy u televizí, rozhlasových přijímačů, ve fanzonách nebo přímo na stadionech v Německu. My se všemi kolegy v Penny jim budeme společně držet palce.“
Jak ještě k rozšíření spolupráce doplnil Martin Rak, výkonný ředitel STES, spojení reprezentace s Penny bylo logickým krokem, ze kterého mohou těžit obě strany. „Navíc jsme si spolupráci úspěšně vyzkoušeli na menších projektech,“ zmínil.