Reklama
Megaboard

Škoda Auto spouští marketingovou kampaň k hokejovému šampionátu v České republice

Česká automobilka je už více než 30 let oficiálním hlavním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji. Při příležitosti domácího pořadatelství zahájila marketingovou prezentaci. V současnosti běží napříč všemi komunikačními kanály rozsáhlá kampaň, na níž tuzemské zastoupení společnosti Škoda Auto spolupracuje s agenturami Etnetera Motion a Socialsharks.

Mistrovství světa v ledním hokeji se letos po 9 letech znovu uskuteční v České republice. Tuzemské zastoupení automobilky Škoda Auto spustilo rozsáhlou 360° kampaň, kterou tvoří televizní a rozhlasové spoty, tištěná inzerce i netradiční digitální formáty. Jsou připraveny tři virtuální venkovní reklamy neboli fake OOH – reálně působící instalace vytvořené ovšem digitálně pomocí počítačové animace. Na známých místech v Česku (Náměstí Svobody v Brně, Landek Park v Ostravě a Prašná brána v Praze) se v klipech objevují gigantické hokejové symboly a branding Domácí hokejová jízda zdobí prostředky hromadné dopravy v Brně a Ostravě nebo stanici metra Florenc v Praze. O fake OOH reklamě, která způsobila poprask, jsme vás již informovali (pozn. redakce).

První spot zaznamenal po 48 hodinách přes 11 milionů přehrání

Již první fake OOH post byl mimořádně úspěšný. Pouhých 48 hodin po zveřejnění zaznamenal více než 11 milionů přehrání na Instagramu a stal se virálním v Česku i v zahraničí. V taktických spotech dostávají větší prostor zvýhodněné modely Drive. Pod heslem Tento tým má drive! se prezentují akční provedení vozů Škoda Scala, Kamiq a Karoq, která byla na český trh uvedena speciálně k této významné sportovní události.

Kampaň připravovala agentura Etnetera Motion už od ledna. Vrcholem příprav bylo natáčení televizních spotů, které se uskutečnilo na několika místech – například v Kladně, Doksech nebo Mladé Boleslavi. Televizní spoty režíroval Robert Hloz, mimo jiné autor úspěšného filmu Bod obnovy. O produkci a hladký průběh natáčení se postaralo Darq Studio. Spoty jsou protkány filmovým vizuálním stylem, mysteriózním pojetím a napětím, čímž se odlišují od minulých kampaní.

Ve třech příbězích Domácí hokejové jízdy dostali ústřední roli hokejista Roman Červenka, komentátor David Pospíšil a fanynka Danča. Do printové a OOH části kampaně se idea propisuje svým filmovým formátem. Filmové pojetí a mysteriózní náboj se dostává také do klíčových vizuálů, které připomínají filmové plakáty. Objevují se na nich vozy Škoda a jednotliví protagonisté z brandových spotů. Zvolená kompozice mozaiky podporuje výpravnější filmový nádech u všech printových výstupů. Taktické spoty komentuje hokejovou hantýrkou známý hokejový expert David Pospíšil. Ten svou komentátorskou roli přenáší i do jednoho z brandových spotů. Domácí hokejová jízda se pro české obecenstvo rozjela 10. května na všech dostupných kanálech.

Roman Červenka
David Pospíšil
Fanoušek

Na sociálních sítích se bude odvíjet příběh Domácí hokejová pohádka z dílny agentury Socialsharks, ve kterém účinkují herec a režisér Jiří Strach a Táňa Malíková. Ti se v krátkých humorných videích snaží najít perfektní scénář na to, abychom letos prožili domácí hokejovou pohádku. Tuto kampaň uvedl spot, v němž se Jiří Strach staví do role režiséra s úkolem zařídit českému týmu vítězství. Ke každému vystoupení českého týmu ve skupině vyjde videopozvánka zabalená do pohádkového příběhu, šitého na míru konkrétnímu zápasu, a bezprostředně po něm reakce s výběrem nejlepšího hráče utkání.

Do komunikace jsou vhodně začleněny hlavní technické inovace vozů Škoda s důrazem na nejnovější modelové řady Superb a Kodiaq. Pro pohádkový kontext jsou v dalších kreativních návrzích využity postavičky českých pohádkových postav. Kampaň poběží na všech sociálních sítích společnosti Škoda Auto a potrvá do 26. května, kdy se v pražské O2 areně odehraje finálový zápas o titul mistrů světa.

Pro větší osobní zapojení fanoušků přichystala Škoda Auto ve spolupráci se serverem Seznam.cz online hru www.skorujavyhraj.cz. Prostřednictvím internetového prohlížeče mohou hráči vyzkoušet své hokejové umění a prověřit i znalosti o značce Škoda. Novinkou je mód brankáře, kdy má hráč za úkol chytit co nejvyšší počet střel soupeře. Hlavní cenou je zápůjčka nového modelu Škoda Kodiaq na týden, dalšími odměnami jsou hokejové dresy podepsané členy národního týmu.

Škoda Auto podporuje Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji jako oficiální hlavní sponzor již od roku 1993 let, a je díky tomu zapsána do Guinnessovy knihy rekordů za nejdelší hlavní sponzoring v historii sportovního mistrovství světa.

Vizitka kampaně
Klient: Škoda Auto
Kreativní agentura: Etnetera Motion
Produkční agentura: Darq studio
Strategy: Pavel Vykydal, Michal Bubeníček
Creative Director: David Böhm
Art Director: David Michálek
Idea Maker: Šimon Weiss
Account manager: Monika Zeinerová, Tereza Šnorbert, Jan Šulc
Graphic designer: Zuzana Soudská, Martin Milota
Kamera: David Hofmann
Střih: Filip Malásek
Zvuk: Samuel Jurkovič
Executive producer: Kateřina Brumlová
Producer: Kateřina Buzková
Režisér: Robert Hloz
Nasazení: od začátku května do 26. května 2024
Mediamix: TV, online, social, print, rádio, OOH, PR

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále