Reklama
Megaboard

Žádná síla není jako ta ženská! Český florbal představil identitu pro MS žen

Florbalový světový šampionát žen se sice v Česku uskuteční až v prosinci příštího roku, ale pořadatelé již nyní představili jeho identitu. Ta je výjimečná už jen tím, že má ambice překonat mistrovství a možná i celý ženský florbal, což je dobře patrné ze sloganu.

„Žádná síla není jako ta ženská!“ Tak zní hlavní motto šampionátu, který bude hostit Brno a Ostrava. Síla a dravost florbalistek se pak promítla i do barev, které jsou energické a odkazují na větší pestrost ženského světa včetně výraznějších emocí při prožívání sportu. Logo tvoří tři klíčové vrstvy – obrys florbalového míčku, písmeno W (z anglického slova women) a inverzní doplněk k písmenu, který zobrazuje zuby kousající florbalový míček.

„Věřím, že si nové logo zamilují nejen všichni florbaloví příznivci, ale především každá dívka, která kdy vzala či vezme florbalku do ruky. Nejedná se navíc pouze o symbol jednoho šampionátu. Důležité pro nás je, že jeho aplikace neskončí šampionátem, ale budeme ho využívat směrem k ženskému florbalu i v následujících letech,“ uvedl prezident Českého florbalu Daniel Novák. Možnost dlouhodobého využití vizuální identity byla jedním z cílů práce na ní – i proto autoři připravili celou řadu různých variant.

Grafický návrh je dílem Ondřeje Bartakoviče ze společnosti EOS, autorem celého konceptu byl Tomáš Janča, sportovní marketér a duchovní otec konference Sport Alive, a do procesu se zapojil i užší organizační štáb MS. „Chtěli jsme skrze identitu udělat něco, co nebude mít dopad jen dovnitř do florbalové komunity, ale zvednout i ženské téma obecně. Důležité také bylo, aby z vizuální identity sálala energie a síla, kterou ženský sport nabízí. Nechtěli jsme jen vzít růžovou barvu a míček, ale jít do hloubky tématu,“ vysvětluje Janča s tím, že autorům pomohly „focusky“ s hráčkami v klubech i v reprezentaci i reprezentativní průzkum.

„Logo je jednoduché, moderní, vyzařuje sílu a ženskost. Krásná svěží barevná kombinace jen podtrhuje celý koncept, který ukazuje silné emoce a ženskou sílu. Claim mluví sám za sebe – český ženský sport je na vzestupu a naše ženy jsou připravené to ukázat,“ hodnotí brankářka Jana Christianová. Ostatně aktuálním tématům v ženském sportu se věnuje i jeden z článku v aktuálním MAM 15/2024.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále