Potvrzeno! Česká fotbalová liga se od příštího ročníku na pět let přebarví ze žluté do zelené. Vítězem dvoukolového tendru Ligové fotbalové asociace (LFA) na titulárního partnera soutěže se stala sázková kancelář Chance patřící do skupiny Tipsport.
Od sezony 2018/19 je generálním partnerem první i druhé ligy konkurenční Fortuna, která podle odhadů platí klubům, jež si soutěže prostřednictvím LFA samy řídí, 80 milionů korun ročně. Od července si však v této příjmové položce výrazně polepší. Chance totiž ve výběrovém řízení, jehož jediným kritériem byla cena, uspěla s nabídkou převyšující čtvrt miliardy korun. Za pět let tak nalije do českého profesionálního fotbalu přes jeden a čtvrt miliardy.
„Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí. Zároveň ji beru jako závazek, abychom se neuspokojili a pokračovali v nastoleném směřování. Nepochybuji, že jak my na LFA, tak i kluby využijeme získané prostředky k dalšímu posunu českého profesionálního fotbalu a k podpoře boomu, který kolem něj v současnosti panuje,“ řekl předseda LFA Dušan Svoboda.
Spojení s první a druhou ligou vnímají ve skupině Tipsport jako šanci pro český fotbal i pro jejich „druhou“ sázkovku. Chance je aktuálně trojkou na trhu s podílem 13,2 procenta podle odvedených daní za 4. čtvrtletí 2023, když za Fortunou zaostává o necelých pět procentních bodů (první je suverénně Tipsport s tržním podílem 64,1 procenta). „Investicí chceme jednak podpořit kvalitu nejsázenějšího sportu, který má pořád obří potenciál k dalšímu růstu. A zároveň pomoci Chanci vytáhnout se na pozici dvojky na českém trhu,“ vysvětluje Petr Knybel, generální ředitel skupiny Tipsport.
Ta vnímá titulární partnerství ligových soutěží jako efektivní nástroj k posilování povědomí o značce. A jelikož se známost brandu Tipsport blíží maximu – a navíc je dlouhodobě spojen s hokejovou extraligou – soutěž ponese název Chance liga. K tomu se přidá i výrazná vizibilita značky na všech stadionech a právo používat ochranné známky soutěže a klubů ke své propagaci. „Chance žluté konkurenci v tržním podílu dýchá na záda docela zblízka. Naším záměrem je pořadí do dvou let otočit,“ vyhlašuje cíl partnerství marketingový ředitel skupiny Jan Čumpelík.