Na start osmi závodů se na konci tohoto týdne mělo postavit téměř 10 tisíc lyžařů. Teplé počasí je však na tratě Jizerské padesátky nepustí. Zatímco závodníci dostanou až 70 procent startovného zpět, pořadatelé budou počítat ztráty. A to i v oblasti sponzorského plnění.
Na lyžařském stadionu v Bedřichově je téměř vše připraveno. Jenže místo toho, aby se cílová konstrukce, stany, zázemí a vše okolo postupně obléklo i do barev partnerů, bude se bourat. Tři dny vytrvalého deště rozpustily v okolí startu a cíle sníh a s ním i naděje pořadatelů ze Ski klubu i agentury Raul, která je zároveň marketingovým partnerem závodu. Jizerská padesátka tak byla v sobotu pošesté v historii zrušena (1988, 1990, 1998, 2007, 2014 a 2024).
„Těžké rozhodnutí, ale příroda je letos proti. Díky celému týmu a všem partnerům,“ uvedl Marek Tesař, šéf agentury Raul. Zatímco přihlášení lyžaři se díky spolupráci s pojišťovnou VZP dočkají částečné kompenzace propadlého startovného a bude jim vyplaceno celkem téměř deset milionů korun, samotný závod pojištěný není. „Čekají nás jednání s partnery, smlouvy na tuhle možnost pamatují. Nezaplatí nám takové plnění, s kterým jsme počítali. To je pro závod taky velká ztráta. Z tohohle pohledu je dobré, že závodníci nějakou kompenzaci dostanou, to nás těší,“ řekl Tesař pro iSport.cz.
Mezitím mu už zástupci některých partnerů vyjadřují podporu a rozhodně se nezdá, že by se po letošním neuskutečněném ročníku chtěli z populárního závodu, který patří spolu s Vasaloppetem, Marcialongou a Birkebeinerrennetem mezi „Grand Classics“ dálkových běhů, stáhnout. „Ačkoliv to bylo určitě těžké rozhodnutí, tak ho plně chápeme a podporujeme,“ napsal Ladislav Báča, ředitel brandové a marketingové komunikace T-Mobile CZ, na LinkedIn. Telekomunikační společnost, která měla potřetí spojit svou značku s firemní štafetou, loni zaujala unikátním uměleckým dílem, který z mobilních dat závodníků vytvořila umělá inteligence.
Značka Orlen (nebo dříve Benzina či Benzina Orlen) je od roku 2020 partnerem štědře honorovaného pátečního večerního sprintu. „Jsou věci, které nelze zajistit smlouvou. Anebo? Když se podíváme na statistiky, stalo se to poprvé po dlouhé době,“ snažila se trochu odlehčit zrušení závodu Anna Ziobroń, ředitelka sponzoringu společnosti Orlen Unipetrol. Jak uvedla během podzimní konference Sport Alive, Jizerská padesátka je pro brand ideálním příkladem lokálního partnerství, které má zároveň také mezinárodní přesah. „To, co děláme, je důležité pro místní lidi, ale zároveň tím dosahujeme mezinárodní awareness,“ vysvětlila přínos pro značku, která loni prošla náročným rebrandingem.