Do jubilejní třicáté sezony vstupuje pořadatel běžeckých závodů RunCzech nejen s očekáváním překročení hranice 100 tisíc účastníků, ale i pozměněnou kampaní All Runners are Beautiful. V hlavní roli jsou zvířata a umělá inteligence.
Lev, žirafa, zajíc, slon, želva či lenochod vygenerovaní díky AI a zasazení do reálných závodních kulis mají s nadsázkou ztělesňovat to, že s RunCzechem může běhat opravdu úplně každý a záleží pouze na odhodlání nazout si boty a rozběhnout se. Na detailech pracoval interní kreativní tým a americký reklamní stratég Richard Herstek, který s pořadateli spolupracuje od roku 2017 a je autorem hlavního sloganu značky.
„Myslíme opravdu na všechny,“ říká s nadsázkou Carlo Capalbo, šéf RunCzechu. „Běhání je radost, o tom to celé je. A každý – ať už mladý, starý, velký, hubený, pomalý nebo rychlý –, kdo má chuť být součástí tohoto perfektního a nádherného sportu, je vítaný. Je milovaný. Je krásný,“ dodává.
RunCzech se po útlumu, který vyvolal covid, vrací k počtům startujících, které byly obvyklé před příchodem pandemie. Zatímco v roce 2019 se na startu objevilo 95 tisíc běžců, v roce 2022 to bylo jen 50 tisíc, loni pak už 76 tisíc. Plány pro letošní rok hovoří o překonání hranice 100 tisíc startujících, k čemuž by mělo pomoct navýšení kapacity prvního velkého závodu roku, kterým bude na začátku dubna 1/2Maraton Praha. Startovní listina pro 15 500 běžců je už prakticky naplněna a na startu budou i známé osobnosti jako Filip Březina, herec z aktuálního seriálu ČT Smysl pro tumor, nebo nejvlivnější sportovní influencerka roku 2023 Lisa Migliorini alias thefashionjogger, která má na Instagramu přes 2,3 milionu sledujících.
„Cítíme změnu v atmosféře, mezi lidmi opět roste zájem o běhání. Čím dál více si uvědomují, že pohyb je pro jejich život velmi důležitý. Chceme jim v tom maximálně pomoct,“ říká Carlo Capalbo.