Český olympijský i paralympijský tým mají nový přírůstek v portfoliu generálních partnerů. Na následující čtyři roky se do něj zařadila společnost Billa. Za vznikem jejich spojenectví je přitom poměrně nevšední příběh.
Podporovat olympijský a paralympijský tým na cestě za úspěchy, umožnit všem najít si cestu ke sportu a pohybu i pomoci plnit sny malých sportovců. To jsou společné cíle obou stran. „Vždy je pro nás důležité, abychom s našimi partnery sdíleli společné hodnoty. Proto se velmi těšíme na spolupráci se společností Billa. Je radost posouvat dál vše, co děláme, společně s lidmi, pro které je role pohybu, sportu a samozřejmě i zdravého stravování jako základní součásti života ve zdraví stejně stěžejní jako pro nás,“ řekl Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru (ČOV).
Velký roli v partnerství tak budou mít dva projekty zaměřené na zdravou populaci: Olympiáda dětí a mládeže a Olympijský víceboj. „Vedle toho, že budeme moci podpořit fenomenální sportovce, se těšíme na spolupráci se školami a místními komunitami při propagaci zdravého životního stylu prostřednictvím fyzické aktivity a zdravé výživy,“ potvrdil Liam Casey, generální ředitel společnosti Billa Česká republika.
Není náhoda, že toto strategické partnerství vyvolává na straně Billy i ČOV tolik nadšení. Spojily se totiž dva brandy, které se navzájem hledaly. Poutavý příběh „námluv“ popsal Tomáš Houska, manažer digitálních médií olympioniků. „Dělali jsme si rešerši trhu a pokukovali po retailerech. Regulérně jsme chtěli kvůli našim dlouhodobým projektům mít v portfoliu někoho, kdo nám pomůže pozitivně ovlivnit zdraví národa. A kdo má denní kontakt s lidmi po celém Česku,“ začal ve vláknu na síti X s vyprávěním.
Ve chvíli, kdy ČOV právě absolvoval schůzky napříč retailovým trhem, zazvonil telefon. A to doslova. „Zavolala nám Billa, že by chtěli jednat o partnerství. Prostě sen. Nejdříve jsme si mysleli, že jim někdo řekl o našem záměru, ale ne. Zjistili jsme, že se jim líbí naše dlouhodobá komunikace a hledají silnou značku, která spojuje národ, nemá aféry s hráči, rozhodčími a má výrazné projekty i mimo vrcholový segment,“ vzpomenul Houska s tím, že hned bylo jasné, že Billa nemá ČOV za „cestovku“ na olympiádu, jak občas bývá výbor hanlivě nazýván. Její zástupci byli připraveni a proklepli si olympioniky ze všech stran: od tvrdých čísel přes hodnoty až po vize na další dva až čtyři roky.
Společnost BILLA je naším novým generálním partnerem. Vnímáme ji jako silného strategického spojence. Denní kontakt s tisícovkami zákazníků, silný v digitálu a velká pomoc v našem boji za zdravější a odolnější národ. Ve vláknu popíšu, jak vše vzniklo. https://t.co/B4FHwYjPer
— Tomáš Houska (@TomasHouska) November 20, 2023
Výsledkem je čtyřletý kontrakt, který by bez dlouhodobé práce Českého olympijského výboru asi jen tak nevznikl. „Pak se opravdu může stát, že vám zavolá neznámé číslo s tím, že s vámi chce spolupracovat. Aby po vás mohli ‚hodit miliony‘, musíte mít čísla a odborníky z oboru pro diskusi. Neuhrajete to na úsměv, hrdost a pár hezkých slajdů. Každý větší partner z oblasti byznysu vás jinak rozebere a půjde jinam,“ nabádá Tomáš Houska.