Hledali se, až se našli. Jak se Billa stala partnerem českých olympioniků?

Český olympijský i paralympijský tým mají nový přírůstek v portfoliu generálních partnerů. Na následující čtyři roky se do něj zařadila společnost Billa. Za vznikem jejich spojenectví je přitom poměrně nevšední příběh.

Podporovat olympijský a paralympijský tým na cestě za úspěchy, umožnit všem najít si cestu ke sportu a pohybu i pomoci plnit sny malých sportovců. To jsou společné cíle obou stran. „Vždy je pro nás důležité, abychom s našimi partnery sdíleli společné hodnoty. Proto se velmi těšíme na spolupráci se společností Billa. Je radost posouvat dál vše, co děláme, společně s lidmi, pro které je role pohybu, sportu a samozřejmě i zdravého stravování jako základní součásti života ve zdraví stejně stěžejní jako pro nás,“ řekl Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru (ČOV).

Velký roli v partnerství tak budou mít dva projekty zaměřené na zdravou populaci: Olympiáda dětí a mládeže a Olympijský víceboj. „Vedle toho, že budeme moci podpořit fenomenální sportovce, se těšíme na spolupráci se školami a místními komunitami při propagaci zdravého životního stylu prostřednictvím fyzické aktivity a zdravé výživy,“ potvrdil Liam Casey, generální ředitel společnosti Billa Česká republika.

Není náhoda, že toto strategické partnerství vyvolává na straně Billy i ČOV tolik nadšení. Spojily se totiž dva brandy, které se navzájem hledaly. Poutavý příběh „námluv“ popsal Tomáš Houska, manažer digitálních médií olympioniků. „Dělali jsme si rešerši trhu a pokukovali po retailerech. Regulérně jsme chtěli kvůli našim dlouhodobým projektům mít v portfoliu někoho, kdo nám pomůže pozitivně ovlivnit zdraví národa. A kdo má denní kontakt s lidmi po celém Česku,“ začal ve vláknu na síti X s vyprávěním.

Ve chvíli, kdy ČOV právě absolvoval schůzky napříč retailovým trhem, zazvonil telefon. A to doslova. „Zavolala nám Billa, že by chtěli jednat o partnerství. Prostě sen. Nejdříve jsme si mysleli, že jim někdo řekl o našem záměru, ale ne. Zjistili jsme, že se jim líbí naše dlouhodobá komunikace a hledají silnou značku, která spojuje národ, nemá aféry s hráči, rozhodčími a má výrazné projekty i mimo vrcholový segment,“ vzpomenul Houska s tím, že hned bylo jasné, že Billa nemá ČOV za „cestovku“ na olympiádu, jak občas bývá výbor hanlivě nazýván. Její zástupci byli připraveni a proklepli si olympioniky ze všech stran: od tvrdých čísel přes hodnoty až po vize na další dva až čtyři roky.

Výsledkem je čtyřletý kontrakt, který by bez dlouhodobé práce Českého olympijského výboru asi jen tak nevznikl. „Pak se opravdu může stát, že vám zavolá neznámé číslo s tím, že s vámi chce spolupracovat. Aby po vás mohli ‚hodit miliony‘, musíte mít čísla a odborníky z oboru pro diskusi. Neuhrajete to na úsměv, hrdost a pár hezkých slajdů. Každý větší partner z oblasti byznysu vás jinak rozebere a půjde jinam,“ nabádá Tomáš Houska.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345