Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Katarské trable Budweiseru: Kvůli dětem ho bojkotuje hvězdný Mbappé

Nejdřív dostali krátce před startem fotbalového MS zákaz prodeje alkoholického piva na stadionech. Teď značku Budweiser školí i jedna z největších hvězd šampionátu Francouz Mbappé.

Sponzor mistrovství světa a po 36 let oficiální dodavatel piva neprožívá úspěšný „mundial“. Rozhodnutím katarské vlády přišel dva dny před začátkem mistrovství o příjmy z prodeje během zápasů – ztráty vyčíslil na 47 milionů dolarů, které požaduje po Mezinárodní fotbalové federaci FIFA jako slevu na dalším partnerství. A teď pivovar trápí s pěti góly nejlepší střelec a zatím i největší osobnost probíhajícího turnaje Kylian Mbappé.

Budweiser, který patří do americko-belgického konglomerátu AB InBev, je partnerem ceny Player of the Match. Ta se na základě hlasů fanoušků uděluje po každém zápase. Mbappé trofej obdržel ve třech ze čtyř utkání, které Francie dosud v Kataru sehrála, nicméně pokaždé ji – na rozdíl od jiných dekorovaných včetně Messiho – při fotografování natočil tak, aby ukryl brand sponzora. Okamžitě se tak začala probírat jeho motivace k takovému chování a útočník ji nevysvětlil ani v neděli během svého dosud jediného krátkého mediálního vystoupení na turnaji po postupu do čtvrtfinále. Uvedl jen, že pokud bude za jeho chování finančně postižena francouzská federace, pokutu uhradí sám.

Reklama
ČEZ

Podle francouzského sportovního deníku L`Équipe je důvodem bojkotu to, že třiadvacetiletý fotbalista se díky raketovému růstu kariéry stal vzorem pro mnoho (nejen) francouzských dětí. A teď si nehodlá ničit pověst propagováním alkoholického nápoje. Rodák z Paříže je v tomto chování konzistentní – už v září se odmítl zúčastnit sponzorských akcí společnosti KFC, která je partnerem francouzské reprezentace. Viceprezident francouzského zastoupení fast-foodového řetězce poté vydal prohlášení, že společnost zvažuje právní kroky, nicméně firma se od jeho výroku rychle distancovala.

Ohledně rebelie mlčí i Budweiser. Zákaz prodeje alkoholu na stadionech se snažil převrátit ve svůj prospěch tím, že zásobu piva, která uvízla v katarských skladech, nabídl na sociálních sítích vítězné zemi celého šampionátu. Zásah to mělo slušný. Jak se vyrovnat s nepřízní jedné z největších fotbalových hvězd, je však těžká písemka. Své o tom ví například Coca-Cola, se kterou si během loňského mistrovství Evropy „vyřídil účty“ další z propagátorů zdravého životního stylu. „Pijte vodu,“ kázal na tiskového konferenci Portugalec Cristiano Ronaldo poté, co odstranil ze záběru kamer dvě láhve nápoje.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)