Reklama
Megaboard

Využíváte data k úspěšnějšímu obchodování?

E-shopy postupují v automatizaci i personalizaci. Základem je integrace dat

Velké e-shopy, které nabízejí tisíce produktů, aktualizují své katalogy zboží, akční nabídky nebo informace o skladové dostupnosti pomocí specializovaných aplikací. Ty spravují i platby prováděné prostřednictvím služeb internetových poskytovatelů, nabízejí data o stavu objednávek a doručování zboží nebo třeba možnost stahování účetních dokladů. Obchodníci potřebují mít přehled o prodejích, zákaznících, maržích, zásobách a mnoho dalších údajů pro další plánování svého byznysu.

Takové informace je pak žádoucí sdílet s analytickými a reportovacími nástroji. Řešením těchto úkolů je integrace, jejíž podstatou je propojení izolovaných aplikací (datových zdrojů) do jednoho nebo více dalších systémů.

Integrace začíná u architektury

Integrace je dnes nedílnou součástí celkové architektury každého obchodního systému. Ten musí být dostatečně spolehlivý a pracovat s přiměřenými náklady. Proto je důležité, aby jeho návrh provedl zkušený architekt na základě business záměrů obchodníka, aktuálních trendů v IT, dostupnosti datových zdrojů a požadavků bezpečnosti. Bude-li architekt postupovat s ohledem na tyto předpoklady, dokáže navrhnout řešení vhodné nejen pro naplnění aktuálních cílů, ale zároveň připravené pro rozvoj dalšího podnikání.

Je mnoho způsobů řešení integrace a výběr správné architektury závisí na faktorech ovlivňujících celý systém. Typicky mezi ně patří dostupnost dat, velikost datových toků, možnosti sdílení, způsob zabezpečení či frekvence aktualizací. Vedle technických informací je důležité zapracovat také data o způsobu používání, segmentech uživatelů, citlivosti přenášených informací, množství transakcí nebo možnostech správy. Není účelné navrhnout maximálně robustní, škálovatelné a zcela bezpečné řešení pro malý lokální podnik stejně jako kdyby se jednalo o nadnárodní společnost s násobnými obraty. Řešení by mělo po všech stránkách odpovídat svému účelu a uživateli.

Unikátní řešení na míru

Naši architekti a konzultanti na základě mnoha zkušeností dobře vědí, že každé řešení je unikátní. Můžeme opakovaně použít komerční či specializované aplikace, nebo komponenty již vyzkoušených řešení, ale portfolio integrovaných aplikací, způsob podnikání, rozsah dat a potřeba tato data zpracovávat se u každé společnosti liší.

I proto je integrace významnou disciplínou, která může poskytnout konkurenční výhody díky dobře navrženému a realizovanému řešení. Obraťte se na konzultanty ze Sprinx Consulting, kteří nejdříve posoudí rozsah potřebného řešení a poskytnou vám indikativní doporučení. Pak můžeme pokračovat hlubší analýzou a návrhem vhodného řešení. Vlastní realizaci řešení na míru pak zajistí výrobní tým Sprinx Systems pod vedením zkušeného projektového manažera.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále