Jak Moris design přizpůsobuje rebrandované prodejny měnícím se potřebám zákazníků Teta drogerie.
Výrazný vějíř v růžových a žlutých odstínech představující paletu barev nebo také nalakované nehty: prodejnu Teta dnes všichni poznají na první pohled. A není divu. Jasné exteriérové značení, které zákazníky přivede až do prodejny, bylo jedním z hlavních priorit nového designu. Primárním cílem však bylo navodit příjemnou a útulnou atmosféru soukromí, díky které se zejména zákaznice v prodejně cítí dobře a chtějí si nabízené produkty vyzkoušet a posléze i koupit.
Nový koncept stál především na veselých barvách z nového brand manuálu, vizuálně čistém prostředí a jedinečných prvcích poskytujících zákaznický zážitek. V některých prodejnách navíc do konceptu přibyly i části pro další služby — například lékárenské. Před devíti lety se otevřely v novém kabátě první tři prodejny, a tím pod vedením firmy Moris design započal rozsáhlý rebranding více než osmi set poboček v Česku a na Slovensku.
Více zákazníků i vyšší tržby
35 % | je meziroční nárůst tržeb prodejen Teta po redesignu |
10 % | je průměrný nárůst počtu zákazníků |
86 % | dosáhla po rebrandingu znalost značky |
Prioritou nového konceptu bylo vytvořit útulné prostředí, kde se zákaznice rády zdrží delší dobu. Design veškerého vybavení je tedy založen na oblých tvarech a optimistických barvách převzatých z loga. Zákazníci si navíc mohou nákup zpestřit značkovou kávou z automatu nebo nechat děti sledovat pohádku v dětském koutku a mít tak na nákup větší klid. Díky podobným prvkům v novém konceptu zaznamenaly rebrandované prodejny nárůst tržeb i zákazníků, kteří se v prodejně zdrží déle, a tedy i více utratí. Moderní podoba prodejen navíc výrazně zvýšila znalost značky mezi nakupujícími. Úspěšnost a efektivitu nového konceptu ovšem nepotvrzují jen čísla společnosti Teta. Design koncept zaujal i odbornou porotu a v roce 2015 zabodoval na soutěži Effie Awards Czech Republic. V kategorii Ostatní služby získal první místo.
Čtyři sta prodejen za dva roky
Úspěšný koncept se podařilo implementovat rychle. Již za rok od první schůzky stihla firma Moris design rebrandovat prvních sto prodejen a v listopadu 2015 — pouhé dva roky od začátku rebrandingu — předala čtyřstou prodejnu v novém designu. Projekt zaměstnává pracovníky Moris design dodnes, kdy má firma na kontě již více než šest set předělaných poboček v Česku a přes dvě stě na Slovensku. Zavádění konceptu do dalších prodejen tak pokračuje i po devíti letech, kdy se ten původní rozšířil o další části pro nový sortiment. Navíc již dnes probíhá v některých pobočkách obnovení designu v podobě refitu, díky čemuž drží koncept krok s měnícím se světem retailu.
Držet krok se zákazníky
Zákaznické potřeby a očekávání se mění a drogistická síť na ně musí reagovat, upravuje sortiment, rozšiřuje služby a koncept prodejen musí se změnami držet krok. Například pobočka v Černošicích prošla lehkým refitem, v rámci něhož došlo k ucelení vzhledu sekce Dekorativní kosmetiky díky sjednocení všech stojanů. Refit také zvýraznil sekci Zdraví instalováním nových bočnic a světelné navigace. Podobu sekce vlasové péče pak oživilo nové názvosloví u barev na vlasy podle toho, jaký efekt produkty mají: „Chci být vidět!“ nebo „Chci perfektní krytí a péči navíc!“. Již z dálky tak zákazník vidí, kam jít, pokud hledá odvážnější odstín nebo pečující barvu.
Cílem refitu je oživení interiéru prodejny a uzpůsobení konceptu novým trendům. Díky tomu, že původní koncept pochází z dílny Moris design, je celý proces refitu o to jednoduší.