Balíkový přepravce GLS se připravuje na zvýšený nápor v souvislosti s akcí Black Friday a rozšiřuje síť výdejních míst o vlastní samoobslužné boxy. GLS Parcel Boxů bude v pilotním provozu pro letošní sezonu napříč celou republikou 85.
Balíkový přepravce GLS před vánoční sezónou vylepšuje dostupnost služeb v České republice a k 1200 výdejním místům přidává v pilotním provozu i 85 balíkomatů určených k příjmu a odesílání balíků. Ty zákazníci najdou na nejrůznějších místech napříč republikou – od sídlišť, přes okolí veřejných institucí, jako jsou např. školy, radnice či nemocnice, až po historické centrum Prahy. Další samoobslužné boxy v nových lokalitách budou postupně přibývat.
„V uplynulém roce jsme investovali do vývoje zcela nového software, který umožní snadnou integraci jakéhokoliv balíkomatu libovolného výrobce či provozovatele sdílených sítí do standardního procesu přepravy GLS a zároveň poskytne snadné ovládání nejen pro provoz GLS, ale především zákazníky. Ti si tak mohou v novém widgetu jednoduše nastavit, který typ výdejních míst či boxů si přejí pro své zásilky využít. Značné úsilí jsme věnovali také samotnému vývoji nové generace Parcel Boxů s důrazem na jejich spolehlivost, kvalitu a možnost sofistikované vzdálené správy,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.
Každý pátý Čech využívá balíkomat
Přepravce zavedením vlastních samoobslužných boxů reaguje na zvýšenou poptávku spojenou se slevovou akcí Black Friday a zároveň jejich rostoucí oblibu. Ještě před sedmi lety balíkomaty aktivně využívala pouhá tři procenta lidí, dnes je to již pětina (20 %). Oceňují především možnost vyzvednutí zásilky v jakoukoliv denní dobu (85 %), rychlejší výdej bez čekání ve frontě (46 %), nižší cenu (26 %) i rychlejší doručení (20 %). Údaje vyplývají z průzkumu GLS realizovaného agenturou Ipsos pomocí aplikace Instant Research v březnu 2022 na vzorku 1000 respondentů.
Popularita doručování balíků do výdejních míst celkově roste, a proto GLS v letošním roce spustila v ČR kampaň „Všude, kde potřebujete“ s cílem rozšiřovat síť svých výdejních míst podle potřeb zákazníků.