Jak to má vaše firma s AI? Nadšeně zavádíte další a další nástroje, nebo kolem ní chodíte spíš po špičkách a s obavami?
Titulek podle jazykového modelu ChatGPT 3.5 poté, co si přečetl tento text, by zněl: „AI v Marketingu a PR: Je vaše firma hipster, nebo tradiční?“ Hodnotíme ho jako slabý průměr. Existuje ale mnohem více možností, jak s AI pracovat při tvorbě nejen reklamního obsahu. Jaký postoj vůči AI dnes mezi marketingovými a PR manažery a komunikačními agenturami vlastně převládá? Agentura Kantar se spolu s Blue Events, Asociací komunikačních agentur, Asociací Public Relations a TheMarketers.biz ptají oborových profesionálů v ČR a na Slovensku na to, jaké modely umělé inteligence využívají a jak vůbec hodnotí její přínos pro marketingovou komunikaci. Dotazník k průzkumu AI v marketingu můžete vyplnit zde.
Jeho výsledky zveřejní 5. června na konferenci Communication Summit Věra Šídlová. Ta se v rámci globálního týmu Kantaru zaměřuje na to, jak kreativita může značky posouvat vpřed a co z nejefektivnější kreativy přenést do každodenní marketingové praxe. Během prezentace Šídlová představí také příklady využití AI z celého světa. Pod vidinou úspory času a peněz bychom podle ní při využívání AI v marketingu a komunikaci neměli sklouznout ke snižování kvality a splývání v šedi reklamního průměru.
Pes v digi kožichu
Roli umělé inteligence v marketingu a PR se na Communication Summitu bude věnovat celý odpolední programový blok. Jak lze využívat geolokační data a pokročilé jazykové modely v efektivnějším cílení v rámci OOH kampaní? O tom bude mluvit Ivo Brýdl, který působí v O2 v rámci inovačního centra pro aplikaci umělé inteligence Dataclair.ai.
Marek Řípa přiblíží pozadí loňské brandové kampaně Seznamu, který si k 20 letům na trhu nadělil digitalizaci svého psího maskota Krastyho. Z výzkumu, ve kterém mediální dům zjišťoval, co se lidem vybaví, když se řekne Seznam, vyšel i u mladší generace v silném zastoupení právě tento Jack‑Russel teriér. Proto se stal i po dvaceti letech hlavním motivem, jen s tím rozdílem, že jej tentokrát vygenerovala umělá inteligence.
U mediálního byznysu zůstane i přednáška Michala Hroneše, šéfa inovací pro celou skupinu Newton Media. Na případových studiích ukáže, jak nové technologie mohou pomoci k efektivnější a kvalitnější práci komunikačním týmům, zejména pokud jde o transparentnost, rychlost a přesnost.
Limity kreativní i právní
Z hlediska autorského práva je obsah generovaný umělou inteligencí specifickou novou kapitolou. Přestože se jedná o paragrafy, advokátka Petra Dolejšová je umí podat vtipně a srozumitelně. Prakticky a na aktuálních příkladech vysvětlí, zda a kdy je zapojení AI při tvůrčích procesech nutné přiznávat, jestli lze v marketingu využívat deepfakes nebo jak se právo dívá na generování obrázků reálných osob.
Na závěr této programové části bude publikum moci sledovat „AI battle“ v přímém přenosu. V duelu, jehož lidskou stránku budou zastupovat dva kreativní ředitelé, Richard Axell z agentury Triad Advertising Praha a Jan Jelínek z B&T agency, dostane umělá inteligence za úkol vytvořit na základě zadání přímo na pódiu komunikační kampaň.