V nevadské poušti se o uplynulém víkendu propojily nejrychlejší OOH reklama na světě s největší existující DOOH reklamní plochou. Jinak řečeno: formule 1 poprvé zavítala do ulic Las Vegas, aby tam závodila kolem haly Sphere. A byla to podívaná.
Jeden den za 450 tisíc dolarů, týden za 650 tisíc. To jsou ceny, které značky platí za reklamní prostor na takzvané Exosphere – venkovním plášti v říjnu otevřené haly, který tvoří 1,2 milionu LED panelů. Společnost Liberty Media, majitel seriálu Formule 1, si během závodního týdne v Las Vegas minutáž hlídat nemusela. Jelikož trať vedla i po pozemcích Sphere, musela si halu v majetku MSG Entertainment zaplatit celou.
„Efektivně jsme si pronajali její vnitřek i vnějšek. Za fixní poplatek jsme vlastnili veškerou reklamu na Sphere po celou dobu trvání závodu,“ uvedl Greg Maffei, CEO Liberty Media, pro Motorsport.com a dodal: „Zahrnuli jsme to do některých smluv s našimi sponzory, a ještě jsme reklamu prodávali přímo dalším subjektům, což pokrylo část našich výdajů. Nicméně náklady na Sphere byly nutné, protože jsme potřebovali využít její pozemky.“
Na gigantické kopuli se tak vedle závodních grafik Liberty Media objevily i spoty patnácti značek – American Express, Aristocrat, Aston Martin, Body Armor, Google Chrome, Heineken, Las Vegas Convention and Visitors Authority, Mercedes Benz, Netflix, Paramount+, Pirelli, Puma, Salesforce, T-Mobile a Virgin Hotels. „Reklama Aston Martin byla největším zobrazením automobilu, které kdy bylo k vidění v digitálních médiích. A také nejsofistikovanější automobilovou reklamou na světě,“ sdělil pro The Drum Renato Bisignani, ředitel marketingu a komunikace britské značky. Ta do kompletní aktivace v Las Vegas investovala několik milionů dolarů a divákům se snažila na Exosphere mimo jiné zprostředkovat senzorický zážitek z řízení jejích sportovních vozů, když vykreslovala data zachycená ze zorniček a srdečního tepu řidiče.
Jak šéf Liberty Media Greg Maffei připomenul, letošní obsah ještě nemohl využívat Sphere na maximum. „Měli jsme relativně málo času na přípravu. Nevěděli jsme, zda bude už Sphere hotová, což ztěžovalo letošní plánování. Myslím, že v příštích letech toho budeme moct ukázat mnohem víc, protože s MSG Entertainment máme dlouhodobý vztah,“ vysvětlil.
Pro majitele stavby za 2,3 miliardy dolarů byl příjezd formulí do města hříchu doslova požehnáním. Jejich hala totiž nutně potřebovala pozitivní PR. Týden před závodem se ukázalo, že Sphere ve třetím čtvrtletí skončila ve ztrátě téměř 100 milionů dolarů. V souvislosti s aktuální finanční zprávou skončil dosavadní finanční ředitel společnosti Gautam Ranji. Když se do něj podle deníku New York Post s křikem při projednávání zprávy pustil CEO Sphere miliardář James Dolan, v klidu se zvedl, odešel z mítinku a rovnou podal výpověď.