Reklama
Megaboard

Green0meter z ČSOB spustila rozcestník, který zjistí uhlíkovou stopu do pěti minut

Platforma Green0meter Marketplace umožňuje firmám zjistit, jaké povinnosti z oblasti ESG reportingu se jich týkají.

Firmám se snižováním jejich environmentálního dopadu pomáhá platforma Green0meter ze skupiny ČSOB. Teď spustila digitální rozcestník Green0meter Marketplace, s nímž mohou společnosti odhadnout svou uhlíkovou stopu a zjistit, jaké povinnosti z oblasti ESG reportingu se jich týkají, a získat odborné poradenství. Cílem je usnadnit podnikům přechod na udržitelné fungování a pomoci s plněním všech souvisejících pravidel a reportů.

„Česká republika stojí před zásadním a naléhavým úkolem, kterým je transformace na nízkoemisní ekonomiku šetrnou k životnímu prostředí. K tomu jsou v prvé řadě nutné investice do úsporných energetických řešení a energetické soběstačnosti. Jinak české firmy ztratí konkurenceschopnost v mezinárodním měřítku a budou čelit stále větším problémům na globálním trhu,“ uvedl Ján Lučan, člen představenstva ČSOB zodpovědný za vztahové bankovnictví.

Skupina ČSOB chce pomoci klientům lépe a efektivněji plnit očekávání společnosti i měnící se požadavky Evropské unie v oblasti ESG. Platforma Green0meter Marketplace pokrývá všechny hlavní oblasti současného ESG – uhlíkovou stopu, nefinanční reporting podle směrnice CSRD pro firmy a nefinanční reporting dle SFDR pro banky, pojišťovny a fondy. To vše teď mají firmy k dispozici na jednom místě online.

„Green0meter Marketplace je pro firmy vstupní branou do udržitelnějšího světa a nástrojem, jak odhalit skutečný dopad na životní prostředí. Odhadovanou uhlíkovou stopu firmy spolu s návrhy na zlepšení lze získat s využitím Green0meter Marketplace na pět kliknutí a do pěti minut. Díky naší platformě mohou firmy ušetřit až 500 hodin na každém hlášení k ESG,“ doplňuje Karel Kotoun, spoluzakladatel platformy Green0meter.

Povinné zveřejňování informací souvisejících s udržitelností a ESG, tedy v oblastech životního prostředí (E), společnosti (S) a řízení firmy (G), dopadne od roku 2026 na větší firmy, přičemž půjde o data za rok 2025. Reportování o ESG se bude týkat i veřejně obchodovatelných společností s výjimkou těch malých. Menší kótované společnosti budou muset zveřejňovat informace od roku 2027, opět na základě dat za rok předchozí.

Mít přehled o uhlíkové stopě a udržitelnosti se ve firmách může vyplácet už nyní. „Jako firma můžete patřit mezi tuzemského dodavatele velkého obchodního řetězce se zahraničním majitelem, a ten přijde s novým požadavkem právě na uhlíkovou stopu produktu, který od vás odebírá. Nebo se při žádosti o úvěr mohou v bance doptat, jak je to u vás s emisemi oxidu uhličitého, anebo zda vaše ekonomická aktivita je v souladu s Taxonomii EU,“ poukazuje na příklady z praxe Karel Kotoun.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále