Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reklama, která rozhoduje

In–store reklama je specifickým způsobem reklamy, se kterou se vyplatí pracovat v jakékoliv době.

Propagace produktu přímo na prodejní ploše je některými marketéry podceňována. Je třeba ale připomenout, že přímo v obchodě je ochotno udělat nákupní rozhodnutí, či ho změnit, až 80 procent nakupujících. Kdo chce skutečně prodávat, je v prodejním exponovaném prostoru vidět.

Sestavení správného média mixu je stálým tématem každého marketingového a mediálního oddělení. Pořád platí, že hlavní pozornost je upřena na tradiční média, kterými jsou například televize a dnes již i zaběhnuté digitální formáty.

Reklama
ČEZ

Specifické mediální formáty jsou využívány méně, nebo vůbec. „Často se stane, že daná značka reklamu například v retailu nenaplánuje a následně se potýká s nízkým objemem prodejů konkrétního produktu,“ říká Dana Běloušková výkonná ředitelka české pobočky agentury POS Media, která má s in-store propagací více než 20leté zkušenosti, a patří tak k nejzkušenějším lidem v této marketingové disciplíně.

Současně uvádí, že in-store reklama je náročná na kreativu, a tak nemusí dosáhnout požadovaných výsledků právě z důvodu podcenění přípravy. Je třeba si uvědomit, že prodejní plocha je velmi exponované místo z pohledu množství informací, které na nakupujícího působí. Designéři tak musí být zkušení a mít dobře zvládnuté prostředí nákupních ploch. Agentura POS Media připravuje retailové kampaně již téměř čtvrt století, a to v sedmi evropských zemích. Není tedy třeba se obávat, že by jejich kampaň „nebyla vidět“.

„Navíc je třeba si uvědomit, že 80 procent nakupujících udělá finální rozhodnutí o nákupu konkrétního produktu až přímo na prodejní ploše. A tento fakt platí v jakékoliv době, nezáleží, jestli jsme ve fázi ekonomického růstu, nebo trh stagnuje. Dá se tedy říci – chcete-li prodat své produkty, musíte být na prodejní ploše vidět dřív než ostatní,“ dodává Dana Běloušková.

Je třeba ale zdůraznit i další fenomén posledních měsíců. V době pandemie byli nakupující zdrženliví a do kamenných prodejen chodili v daleko menší míře, než bylo běžné dříve a zlaté časy zažívaly nákupy na internetu. Tento trend ale není setrvalý a mnoho internetových obchodů se nyní potýká s úbytkem objednávek. Naopak nákupní řetězce a centra nemají o zákazníky nouzi.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)