Podle nové zprávy Effie UK a Ipsos mohou značky přispět k řešení společenských propastí prostřednictvím inkluzivní reklamy, což má zároveň pozitivní dopad na jejich dlouhodobý růst.
Výzkum Ipsos Global Trends 2024 ukazuje, že 47 procent obyvatel Velké Británie a 49 procent obyvatel USA se obává, že jejich společnost se během jejich života rozpadne. I přes tuto obavu však důvěra v reklamní manažery mírně roste. Tento trend naznačuje, že marketing může hrát důležitou roli nejen při obnově důvěry, ale i při léčení společenských rozkolů.
Zpráva upozorňuje, že odpovědná a inkluzivní reklama přináší nejen společenský přínos, ale také významné obchodní výhody. Výzkum z databáze Ipsos Creative Spark ukazuje, že reklamy, které zobrazují osoby různých etnik, genderů nebo věkových skupin s respektem a důrazem na jejich rozmanitost, vedou k lepší pozornosti k značce a mají pozitivní dopad na krátkodobé i dlouhodobé prodeje. Reklamy, které dosáhly vysokého skóre v indexu diverzity a inkluze (DEI), zaznamenaly až o 10 procent vyšší povědomí o značce, 54 procentní nárůst krátkodobých prodejů a o 44 procentní růst dlouhodobé hodnoty značky.
Případová studie: úspěch značky Boots No7
Značka Boots No7 nabízí konkrétní příklad, jak inkluzivní marketing může přinést měřitelné výsledky. Aby značka opět oslovila své klíčové zákaznice ve věku 45+, zaměřila se na problematiku menopauzy. Zjistila, že stereotypní zobrazení menopauzy nechává ženy zmatené a nevyslyšené. V reakci na to Boots No7 spustila edukativní kampaň, vyškolila personál a nabídla produkty pro každý z 48 možných příznaků menopauzy. Výsledkem byl 39procentní nárůst prodeje produktů spojených s menopauzou a návratnost marketingových investic ve výši 3,35 libry za každou investovanou libru.
Zpráva Effie UK a Ipsos uzavírá, že lidé se nikdy necítili více rozdělení, a značky mají šanci hrát klíčovou roli při utváření lepší budoucnosti. Značky, které aktivně přebírají odpovědnost za řešení společenských problémů – od inkluzivity po diverzitu – mohou nejen přispět k léčení rozdělené společnosti, ale také posílit svou pozici na trhu. Jak říká Samira Brophy z Ipsos UK: „Je na čase zlidštit napětí a rozdělení, protože je to v nejlepším zájmu nejen občanů a spotřebitelů, ale i akcionářů a investorů.“