Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Proč značky ignorují ty, kdo mají peníze?

Svetr a bačkory tu nemají co dělat. Zbavme se už klišé, kterými jsme v reklamě obklopili zralé spotřebitele. V hlavním tématu aktuálního vydání MAM 43/2024 boříme mýty o zajímavých cílových skupinách.

Lidé z generace X i baby boomers jsou pro mnohé značky naprosto neviditelní a stejně tak pro agentury. A když už s nimi komunikují, stylizují je v reklamách do rolí, které jim nejsou vlastní. Přitom jejich síla, jakožto spotřebitelů je nepopiratelná.

V Česku byl na konci minulého roku věkový medián 44 let, to znamená, že polovině naší populace je nejméně 45 let. „Česká, ale i slovenská, německá nebo polská populační pyramida se změnila spíš na stromeček a nevypadá to, že by mělo mladých přibývat,“ říká Renata Rosendorfská z GroupM. A co to znamená? Že s přibývajícími roky bude v produktivním věku méně mladých lidí. Přesto s těmi staršími značky zatím ve svých kampaní příliš nepočítají.

Reklama

Přitom se v mnoha ohledech zralí spotřebitelé jen málo liší od mladších generací. Navíc jsou velmi rozmanitou skupinou — v náhledu na svět, obavách a tužbách i spotřebitelských zvyklostech. A mají oproti mladším navíc spoustu výhod. Jakých? To se mimo jiných překvapivých informací dozvíte v hlavním tématu aktuálního vydání MAM.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)