Svetr a bačkory tu nemají co dělat. Zbavme se už klišé, kterými jsme v reklamě obklopili zralé spotřebitele. V hlavním tématu aktuálního vydání MAM 43/2024 boříme mýty o zajímavých cílových skupinách.
Lidé z generace X i baby boomers jsou pro mnohé značky naprosto neviditelní a stejně tak pro agentury. A když už s nimi komunikují, stylizují je v reklamách do rolí, které jim nejsou vlastní. Přitom jejich síla, jakožto spotřebitelů je nepopiratelná.
V Česku byl na konci minulého roku věkový medián 44 let, to znamená, že polovině naší populace je nejméně 45 let. „Česká, ale i slovenská, německá nebo polská populační pyramida se změnila spíš na stromeček a nevypadá to, že by mělo mladých přibývat,“ říká Renata Rosendorfská z GroupM. A co to znamená? Že s přibývajícími roky bude v produktivním věku méně mladých lidí. Přesto s těmi staršími značky zatím ve svých kampaní příliš nepočítají.
Přitom se v mnoha ohledech zralí spotřebitelé jen málo liší od mladších generací. Navíc jsou velmi rozmanitou skupinou — v náhledu na svět, obavách a tužbách i spotřebitelských zvyklostech. A mají oproti mladším navíc spoustu výhod. Jakých? To se mimo jiných překvapivých informací dozvíte v hlavním tématu aktuálního vydání MAM.