Reklama
Megaboard

Lukáš Hejlík: s Gastromapou jsem zažil největší boom v gastronomii

V rámci Gastromapy navštívil už několik tisíc podniků. Lukáš Hejlík v rozhovoru v posledním vydání MAM hovoří o stavu české gastronomie, udržitelnosti podniků nebo nejnovějších trendech v gastru.

Před jedenácti lety – přesněji 20. dubna 2013 v Jeseníku vznikl v hlavě Lukáše Hejlíka nápad založit foodblogovou platformu, kde by hodnotil restaurace. „Uvědomil jsem si, že díky divadlu hodně cestuji, a navíc mě baví jídlo a tak bych klidně mohl být foodblogerem. Nejsem ale zdatný fotograf ani textař, a proto jsem zůstal u toho, že pouze referuji o adresách jednotlivých podniků,“ vzpomíná v rozhovoru.

Po jedenácti letech jsou jeho příspěvky delší, ucelenější a bohatší o předchozí zkušenosti. Kromě webových stránek navíc přibyla i aplikace a několik knih. Gastromapa ale funguje dál nezávisle. „V jakémkoliv podniku, který navštívím, si za jídlo platím. Nikdo dopředu neví, že přijdu,“ vysvětluje.

S Gastromapou také zažil největší boom v gastronomii. Jídlo se podle něj začalo stávat tématem, otevíraly se duchem mladé podniky, které byly hravé a zkoušely v regionech věci, na které lidé nebyli úplně zvyklí. „Šly na to riskantně, inovativně a přinášely do měst nebo regionů trendy,“ dodává.

A jak se Lukáš Hejlík dívá na udržitelnost podniků? Mohou být pro ně konkurenční výhodou lokální dodavatelé? A čím má podnik zaujmout, pokud chce v dnešní době uspět? Přečtěte si celý rozhovor pouze zde.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále