Lukáš Hejlík: s Gastromapou jsem zažil největší boom v gastronomii

V rámci Gastromapy navštívil už několik tisíc podniků. Lukáš Hejlík v rozhovoru v posledním vydání MAM hovoří o stavu české gastronomie, udržitelnosti podniků nebo nejnovějších trendech v gastru.

Před jedenácti lety – přesněji 20. dubna 2013 v Jeseníku vznikl v hlavě Lukáše Hejlíka nápad založit foodblogovou platformu, kde by hodnotil restaurace. „Uvědomil jsem si, že díky divadlu hodně cestuji, a navíc mě baví jídlo a tak bych klidně mohl být foodblogerem. Nejsem ale zdatný fotograf ani textař, a proto jsem zůstal u toho, že pouze referuji o adresách jednotlivých podniků,“ vzpomíná v rozhovoru.

Po jedenácti letech jsou jeho příspěvky delší, ucelenější a bohatší o předchozí zkušenosti. Kromě webových stránek navíc přibyla i aplikace a několik knih. Gastromapa ale funguje dál nezávisle. „V jakémkoliv podniku, který navštívím, si za jídlo platím. Nikdo dopředu neví, že přijdu,“ vysvětluje.

S Gastromapou také zažil největší boom v gastronomii. Jídlo se podle něj začalo stávat tématem, otevíraly se duchem mladé podniky, které byly hravé a zkoušely v regionech věci, na které lidé nebyli úplně zvyklí. „Šly na to riskantně, inovativně a přinášely do měst nebo regionů trendy,“ dodává.

A jak se Lukáš Hejlík dívá na udržitelnost podniků? Mohou být pro ně konkurenční výhodou lokální dodavatelé? A čím má podnik zaujmout, pokud chce v dnešní době uspět? Přečtěte si celý rozhovor pouze zde.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
buresova_WPPmedia