V rámci Gastromapy navštívil už několik tisíc podniků. Lukáš Hejlík v rozhovoru v posledním vydání MAM hovoří o stavu české gastronomie, udržitelnosti podniků nebo nejnovějších trendech v gastru.
Před jedenácti lety – přesněji 20. dubna 2013 v Jeseníku vznikl v hlavě Lukáše Hejlíka nápad založit foodblogovou platformu, kde by hodnotil restaurace. „Uvědomil jsem si, že díky divadlu hodně cestuji, a navíc mě baví jídlo a tak bych klidně mohl být foodblogerem. Nejsem ale zdatný fotograf ani textař, a proto jsem zůstal u toho, že pouze referuji o adresách jednotlivých podniků,“ vzpomíná v rozhovoru.
Po jedenácti letech jsou jeho příspěvky delší, ucelenější a bohatší o předchozí zkušenosti. Kromě webových stránek navíc přibyla i aplikace a několik knih. Gastromapa ale funguje dál nezávisle. „V jakémkoliv podniku, který navštívím, si za jídlo platím. Nikdo dopředu neví, že přijdu,“ vysvětluje.
S Gastromapou také zažil největší boom v gastronomii. Jídlo se podle něj začalo stávat tématem, otevíraly se duchem mladé podniky, které byly hravé a zkoušely v regionech věci, na které lidé nebyli úplně zvyklí. „Šly na to riskantně, inovativně a přinášely do měst nebo regionů trendy,“ dodává.
A jak se Lukáš Hejlík dívá na udržitelnost podniků? Mohou být pro ně konkurenční výhodou lokální dodavatelé? A čím má podnik zaujmout, pokud chce v dnešní době uspět? Přečtěte si celý rozhovor pouze zde.