Proč klienti odchází od agentur

K životu patří i to, že každý vztah jednou skončí. A platí to i pro vztahy agentur a jejich klientů, ať už k rozloučení dojde z jakéhokoliv důvodu. V průběhu nedávných let množství odchodů klientů od agentur z důvodu nespokojenosti narůstá. Online magazín Digiday provedl průzkum, ve kterém zjišťoval hlavní důvody tohoto fenoménu.

Zdrojem výzkumu bylo 73 marketingových exekutivců na straně klientských firem. Z výzkumu vyplývá, že nejkritičtějším důvodem, proč společnosti od agentur odchází, je nespokojenost s kampaněmi, které agentury vytváří. Tento důvod uvedlo 77 % dotazovaných.

Na druhém místě s 45 % se umístilo poptání jiné agentury, která byla vhodnou i levnější alternativou. S 35 % následovalo neustálé dodávání projektů po termínu. 29 % z respondentů uvedlo, že důvodem je rychlé vyčerpání poskytnutých financí. Skryté poplatky ve smlouvách agentur pak uvedlo 26 % marketérů. Pro 24 % dotazovaných je zase důležité, aby si byly blízko kultury agentury a zadavatele. Na posledním místě s 16 % se ocitl důvod, že pro další růst firmy byla nezbytná větší agentura.

Jako překvapivé zjištění se může zdát, když 45 % dotazovaných ve výzkumu Digiday nevěří, že agentury sdílí zájmy svých klientů. Opačný názor pak má 38 %. Stejnými zájmy mezi agenturami a klienty si je pak 19 % dotazovaných nejistých.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk