K životu patří i to, že každý vztah jednou skončí. A platí to i pro vztahy agentur a jejich klientů, ať už k rozloučení dojde z jakéhokoliv důvodu. V průběhu nedávných let množství odchodů klientů od agentur z důvodu nespokojenosti narůstá. Online magazín Digiday provedl průzkum, ve kterém zjišťoval hlavní důvody tohoto fenoménu.
Zdrojem výzkumu bylo 73 marketingových exekutivců na straně klientských firem. Z výzkumu vyplývá, že nejkritičtějším důvodem, proč společnosti od agentur odchází, je nespokojenost s kampaněmi, které agentury vytváří. Tento důvod uvedlo 77 % dotazovaných.
Na druhém místě s 45 % se umístilo poptání jiné agentury, která byla vhodnou i levnější alternativou. S 35 % následovalo neustálé dodávání projektů po termínu. 29 % z respondentů uvedlo, že důvodem je rychlé vyčerpání poskytnutých financí. Skryté poplatky ve smlouvách agentur pak uvedlo 26 % marketérů. Pro 24 % dotazovaných je zase důležité, aby si byly blízko kultury agentury a zadavatele. Na posledním místě s 16 % se ocitl důvod, že pro další růst firmy byla nezbytná větší agentura.
Jako překvapivé zjištění se může zdát, když 45 % dotazovaných ve výzkumu Digiday nevěří, že agentury sdílí zájmy svých klientů. Opačný názor pak má 38 %. Stejnými zájmy mezi agenturami a klienty si je pak 19 % dotazovaných nejistých.