Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Proč klienti odchází od agentur

K životu patří i to, že každý vztah jednou skončí. A platí to i pro vztahy agentur a jejich klientů, ať už k rozloučení dojde z jakéhokoliv důvodu. V průběhu nedávných let množství odchodů klientů od agentur z důvodu nespokojenosti narůstá. Online magazín Digiday provedl průzkum, ve kterém zjišťoval hlavní důvody tohoto fenoménu.

Zdrojem výzkumu bylo 73 marketingových exekutivců na straně klientských firem. Z výzkumu vyplývá, že nejkritičtějším důvodem, proč společnosti od agentur odchází, je nespokojenost s kampaněmi, které agentury vytváří. Tento důvod uvedlo 77 % dotazovaných.

Na druhém místě s 45 % se umístilo poptání jiné agentury, která byla vhodnou i levnější alternativou. S 35 % následovalo neustálé dodávání projektů po termínu. 29 % z respondentů uvedlo, že důvodem je rychlé vyčerpání poskytnutých financí. Skryté poplatky ve smlouvách agentur pak uvedlo 26 % marketérů. Pro 24 % dotazovaných je zase důležité, aby si byly blízko kultury agentury a zadavatele. Na posledním místě s 16 % se ocitl důvod, že pro další růst firmy byla nezbytná větší agentura.

Reklama
ČEZ

Jako překvapivé zjištění se může zdát, když 45 % dotazovaných ve výzkumu Digiday nevěří, že agentury sdílí zájmy svých klientů. Opačný názor pak má 38 %. Stejnými zájmy mezi agenturami a klienty si je pak 19 % dotazovaných nejistých.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)