Znovuzrozený likér z masožravé květiny dostal unikátní etiketu

Záhadný zapomenutý likér se dočkal svého znovuzrození. Pod rukama Martina ŽufánkaRomana Vaňka vznikl v pořadu Zmlsané dějiny nápoj z masožravé květiny, jehož receptura sahá do 14. století. Limitovaná edice 20 lahví se dočkala i své vlastní designové etikety.

Říká vám něco pojem rosolka? V 19. století byste pokývali hlavou, tehdy šlo totiž o jeden z nejpopulárnějších likérů. Základ tohoto likéru tvořila masožravá květina rosnatka, která se však postupně stala tak vzácnou, že likér upadl v zapomnění. První tzv. Rosoglio bylo vyrobeno už roku 1332 v Itálii a bylo považováno za lék proti mnoha nemocem.

Tento záhadný nápoj se rozhodli znovu vytvořit Martin Žufánek a Roman Vaněk v pořaduZmlsané dějiny na kanále MALL.TV. Při výrobě použili vinný destilát, rosnatku dovezenou z celého světa a špetku cukru. Celkem se podařilo vyrobit 20 lahví a zdá se, že kvůli vzácnosti zdrojové rostliny bude totočíslo konečné. K volnému prodeji byly určeny pouze 4 kusy, zbytek putoval do barů a restaurací po celé České republice.

Za designem etikety stojí Andreea Bora, která se loni podepsala ipod novým vzhledem všech ostatních produktů Žufánek. Etiketa této limitované edice likéru kombinuje staré a nové prvky, které mají ve společné souhře vyjadřovat vlastnosti produktu – mísení historie se současností, starý recept vytvořený díky všem dostupným moderním technologiím a znalostem.

Tyto kontrasty se na etiketě odráží v použití starých botanických ilustrací v kombinaci s moderními elementy. Jedním z nich je například výrazná nálepka, jejíž jasně červená barva dříve symbolizovala nebezpečnou látku a je také charakteristická pro samotnou hlavní ingredienci, rosnatku. Drobný text obíhající kolem etikety potom popisuje její vlastnosti.

Každá etiketa byla navíc navržena tak, aby dávala prostor vlastnoručnímu podpisu obou tvůrců a pořadí lahve od jedné do 20, což z každého kusu dělá originál.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk