Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Znovuzrozený likér z masožravé květiny dostal unikátní etiketu

Záhadný zapomenutý likér se dočkal svého znovuzrození. Pod rukama Martina ŽufánkaRomana Vaňka vznikl v pořadu Zmlsané dějiny nápoj z masožravé květiny, jehož receptura sahá do 14. století. Limitovaná edice 20 lahví se dočkala i své vlastní designové etikety.

Říká vám něco pojem rosolka? V 19. století byste pokývali hlavou, tehdy šlo totiž o jeden z nejpopulárnějších likérů. Základ tohoto likéru tvořila masožravá květina rosnatka, která se však postupně stala tak vzácnou, že likér upadl v zapomnění. První tzv. Rosoglio bylo vyrobeno už roku 1332 v Itálii a bylo považováno za lék proti mnoha nemocem.

Tento záhadný nápoj se rozhodli znovu vytvořit Martin Žufánek a Roman Vaněk v pořaduZmlsané dějiny na kanále MALL.TV. Při výrobě použili vinný destilát, rosnatku dovezenou z celého světa a špetku cukru. Celkem se podařilo vyrobit 20 lahví a zdá se, že kvůli vzácnosti zdrojové rostliny bude totočíslo konečné. K volnému prodeji byly určeny pouze 4 kusy, zbytek putoval do barů a restaurací po celé České republice.

Reklama
Know

Za designem etikety stojí Andreea Bora, která se loni podepsala ipod novým vzhledem všech ostatních produktů Žufánek. Etiketa této limitované edice likéru kombinuje staré a nové prvky, které mají ve společné souhře vyjadřovat vlastnosti produktu – mísení historie se současností, starý recept vytvořený díky všem dostupným moderním technologiím a znalostem.

Tyto kontrasty se na etiketě odráží v použití starých botanických ilustrací v kombinaci s moderními elementy. Jedním z nich je například výrazná nálepka, jejíž jasně červená barva dříve symbolizovala nebezpečnou látku a je také charakteristická pro samotnou hlavní ingredienci, rosnatku. Drobný text obíhající kolem etikety potom popisuje její vlastnosti.

Každá etiketa byla navíc navržena tak, aby dávala prostor vlastnoručnímu podpisu obou tvůrců a pořadí lahve od jedné do 20, což z každého kusu dělá originál.

Reklama
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)