Návštěva lékárny jako nákup potravin?

Způsob prodeje volně prodejných léčiv se v posledních letech výrazně proměnil. Při vstupu do lékárny v současnosti pomalu ani nezaznamenáte, že se nacházíte v lékárně. Většina volně prodejných léčiv je umístěna na regálech a zákazníci si vybírají sami. Lékárny se stávají součástí obchodních center a mění se spíše na samoobslužné retailové prostředí. Mluvíme zde o tzv. nákupním režimu jako při nákupu všedních věcí denní potřeby. S tím souvisí i další zajímavý trend, který k nám ze Západu přichází, a to rozšiřování sortimentu o volně prodejné léky v obchodech s potravinami a v drogeriích.

Jak k tématu dodává Eva Loubalová, associate director ze společnosti Ipsos: „Vzhledem k expanzi lékárenských řetězců mohou lékárny využívat nové marketingové strategie podobné tomu, co vidíme v obchodních řetězcích, jako je nadlinková komerční komunikace, celoplošné slevové akce, věrnostní programy, obchod v obchodě a prodej privátních značek.“

Nesmíme zapomenout na silný nárůst on-line nákupů volně prodejných léčiv. Podle výzkumu společnosti Ipsos, provedeného v ČR na reprezentativním vzorku internetové populace, je největší bariérou k nákupu volně prodejných léků na internetu nemožnost poradit se osobně s lékárníkem. Nakupující požadují větší komfort a v neposlední řadě také nákupní zážitek.

V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia