Způsob prodeje volně prodejných léčiv se v posledních letech výrazně proměnil. Při vstupu do lékárny v současnosti pomalu ani nezaznamenáte, že se nacházíte v lékárně. Většina volně prodejných léčiv je umístěna na regálech a zákazníci si vybírají sami. Lékárny se stávají součástí obchodních center a mění se spíše na samoobslužné retailové prostředí. Mluvíme zde o tzv. nákupním režimu jako při nákupu všedních věcí denní potřeby. S tím souvisí i další zajímavý trend, který k nám ze Západu přichází, a to rozšiřování sortimentu o volně prodejné léky v obchodech s potravinami a v drogeriích.
Jak k tématu dodává Eva Loubalová, associate director ze společnosti Ipsos: „Vzhledem k expanzi lékárenských řetězců mohou lékárny využívat nové marketingové strategie podobné tomu, co vidíme v obchodních řetězcích, jako je nadlinková komerční komunikace, celoplošné slevové akce, věrnostní programy, obchod v obchodě a prodej privátních značek.“
Nesmíme zapomenout na silný nárůst on-line nákupů volně prodejných léčiv. Podle výzkumu společnosti Ipsos, provedeného v ČR na reprezentativním vzorku internetové populace, je největší bariérou k nákupu volně prodejných léků na internetu nemožnost poradit se osobně s lékárníkem. Nakupující požadují větší komfort a v neposlední řadě také nákupní zážitek.
V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].