Pro e-shop je zásadní remarketing. Ten musí mít každý obchod vyřešený, ještě než začne s akvizicí nových zákazníků. Remarketingem opětovně oslovujete vaše zákazníky nebo návštěvníky webu. Protože vás znají, je pravděpodobnost, že nákup dokončí, vyšší než u lidí, kteří o vás slyší poprvé.
Nejúčinnějším i nejjednodušším typem remarketingu na správu je dynamický remarketing. Jakmile jej jednou nastavíte, bude automaticky ukazovat návštěvníkům přesně to zboží, které si prohlíželi s aktuální cenou a dalšími údaji. Princip dynamického remarketingu je velmi jednoduchý. Jsou k tomu potřeba dvě základní věci: produktový katalog a Facebook pixel.
Produktový katalog je tvořen feedem z vašeho webu. Jedná se o dokument ve formátu xml, csv nebo txt, který obsahuje vaše produkty z webu. Každý produkt musí mít vlastní unikátní ID. Dále feed obsahuje jména produktů, kategorie, ceny a několik dalších údajů. Právě z tohoto katalogu se následně tvoří reklamy. Obsahují tak vždy aktuální hodnoty, které do feedu vkládáte.
A druhou věcí je Facebook pixel – aby Facebook věděl, kdo se na jaký produkt dívá, je nutné nasadit na svůj web pixel i s jednotlivými událostmi. Facebook pixel je kousek javascriptového kódu, který se vkládá na vaši stránku. Do událostí se posílají hodnoty, jako je ID produktu či cena. Díky ID produktu v události Facebook ví, jaký produkt má ukázat.
Důležité je, aby ID produktu odesílané do pixelu bylo stejné jako ID produktu ve feedu, aby to mohl Facebook spárovat. Obrázek se doplní z linku z feedu a v textech můžete také používat feedové hodnoty. Reklamy tak budou vždy aktuální.
Na závěr je nutné zmínit, že je třeba vylučovat lidi, kteří už nakoupili.
Autor je Facebook Ads specialistou v Business Factory.
Facebook spojuje ID uživatele s daty získanými z pixelu a napojeného produktového katalogu.
Foto: Bussiness Factory