Ulovte na Facebooku zákazníky, kteří vás už znají. Použijte remarketing

Pro e-shop je zásadní remarketing. Ten musí mít každý obchod vyřešený, ještě než začne s akvizicí nových zákazníků. Remarketingem opětovně oslovujete vaše zákazníky nebo návštěvníky webu. Protože vás znají, je pravděpodobnost, že nákup dokončí, vyšší než u lidí, kteří o vás slyší poprvé.

Nejúčinnějším i nejjednodušším typem remarketingu na správu je dynamický remarketing. Jakmile jej jednou nastavíte, bude automaticky ukazovat návštěvníkům přesně to zboží, které si prohlíželi s aktuální cenou a dalšími údaji. Princip dynamického remarketingu je velmi jednoduchý. Jsou k tomu potřeba dvě základní věci: produktový katalog a Facebook pixel.

Produktový katalog je tvořen feedem z vašeho webu. Jedná se o dokument ve formátu xml, csv nebo txt, který obsahuje vaše produkty z webu. Každý produkt musí mít vlastní unikátní ID. Dále feed obsahuje jména produktů, kategorie, ceny a několik dalších údajů. Právě z tohoto katalogu se následně tvoří reklamy. Obsahují tak vždy aktuální hodnoty, které do feedu vkládáte.

A druhou věcí je Facebook pixel – aby Facebook věděl, kdo se na jaký produkt dívá, je nutné nasadit na svůj web pixel i s jednotlivými událostmi. Facebook pixel je kousek javascriptového kódu, který se vkládá na vaši stránku. Do událostí se posílají hodnoty, jako je ID produktu či cena. Díky ID produktu v události Facebook ví, jaký produkt má ukázat.

Důležité je, aby ID produktu odesílané do pixelu bylo stejné jako ID produktu ve feedu, aby to mohl Facebook spárovat. Obrázek se doplní z linku z feedu a v textech můžete také používat feedové hodnoty. Reklamy tak budou vždy aktuální.

Na závěr je nutné zmínit, že je třeba vylučovat lidi, kteří už nakoupili.

Autor je Facebook Ads specialistou v Business Factory.

Facebook spojuje ID uživatele s daty získanými z pixelu a napojeného produktového katalogu.
Foto: Bussiness Factory

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345