Z databáze Ipsosu vyplývá, že prokazatelný vliv na zájem o značku má pouze 33 procent reklam (ať už on-line nebo v TV). Zbývající dvě třetiny reklam se možná lidem líbí, ale jejich přínos pro značku je velkým otazníkem.
Vyplývá to z testování reklam pomocí tzv. experimentálního designu, podobně jako ve farmaceutickém výzkumu. Testovací skupina zhlédne reklamu a dostane otázky na značku a reklamu samotnou, kontrolní skupina odpovídá pouze na otázky spojené se značkou. Rozdíly v hodnocení značky kontrolní a testovací skupinou lze přisoudit testované reklamě. Experimentální design tedy pomáhá společnostem porozumět, zda má jejich reklama přímý dopad na značku.
Setkáváme se s případy, kdy reklama zákazníky motivuje, ale značku nekomunikuje v souladu se strategií společnosti. K hlubšímu zmapování emoční motivace zákazníků slouží nástroj Censydiam, který identifikuje emoční hodnoty zákazníků spojené se značkou a popisuje, zda je reklama v souladu s nastaveným positioningem značky.
Někdy si myslíme, že nás reklamy nudí, otravují a vůbec nás nezajímají. Ne vždy to musí být pravda, mnoho věcí funguje totiž nevědomě. Při testování reklam se dá využít facial coding: díky webkameře rozpoznáme emoce spotřebitelů při sledování reklamy a pomůžeme ji optimalizovat.
V případě dotazů prosím pište na adresu [email protected].