Konečně zůstanou ve své kůži

Bezmála 20 let usilovala organizace Svoboda zvířat o zákaz kožešinových farem. Dočkala se až letos. S pomocí kampaně Ve své kůži, kterou vytvořila agentura Leo Burnett, se podařilo přesvědčit lidi o tom, že chov zvířat pro módní účely je zbytečný a krutý. Na veřejnost pak zareagovali i politici, kteří tento názor promítli do novely zákona na ochranu zvířat proti týrání.

Klíčem k úspěchu se stala aktivace veřejnosti a vytvoření nátlaku na politiky v období, kdy jsou vůči hlasu svých voličů nejotevřenější – před volbami. Sdělení kampaně bylo přímočaré: „V současné době v Česku funguje ještě devět kožešinových farem, strašlivých míst, kde v otřesných podmínkách malých klecí přežívají tisíce lišek a norků jen proto, aby byli zabiti elektrickým proudem nebo výfukovými plyny a odevzdali svou kožešinu módnímu průmyslu.“

Kampaň byla postavena na jednoduché a srozumitelné myšlence Zůstaňte ve své kůži. Vznikl hashtag #vesvekuzi. Pod ním lidé na svých facebookových profilech vyjadřovali nesouhlas s farmami tak, že přidávali fotky s hashtagem napsaným někde na těle. Petice požadující zákaz kožešinových farem u nás získala 46 000 podpisů, cíl byl překonán o 267 procent. Podobný nárůst přitom před kampaní vyžadoval dobu téměř čtyř let. Výzkum veřejného mínění ukázal, že proti kožešinovým farmám bylo 83 procent populace. Web Vesvékůži.com navštívilo 38 tisíc uživatelů. Do on-line výzvy poslancům se zapojilo skoro 21 tisíc lidí. Konverzní poměr webu dosáhl 54 procent. Navíc 25 procent návštěv šlo přímo na stránky Svobody zvířat.

Součástí čtyřměsíční kampaně byly i printy s důvěru vzbuzujícími celebritami.
Foto: Leo Burnett

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia