Mystery audity se zaměřují na monitorování kvality vnitřních i vnějších prostor, s nimiž přichází zákazník přímo do kontaktu. Právě ty mají na nakupování zákazníka významný vliv. „87 procent zboží je zakoupeno na základě rozhodnutí učiněného až na místě prodeje,“ upozorňuje Marek Přibyl, account manager agentury Ipsos. Jste si jistí, že peníze investované do kampaně nebo propagačních materiálů nepřicházejí kvůli přístupu zaměstnanců nazmar?
Rozhodovací proces zákazníka je do značné míry podvědomý. Může být snadno negativně narušen a zákazník se buď rozhodne pro konkurenční produkt, nebo odchází s prázdnou. Nejčastější chyby v retailu jsou nedoplněné zboží v regálech a chybně přiřazené cenovky. Výzkumy ukazují, že v závislosti na typu místa prodeje na nedoplněné regály můžete narazit minimálně u 50 procent z nich, na špatně označené zboží pak v každé desáté prodejně.
Audity se zaměřují také na kontrolu čistoty a pořádku. Asi každý se setkal s tím, že doposud pozitivní zkušenost byla zničena návštěvou toalet – nedostatky se zde objevují v 10 procentech případů. Zvlášť negativní vliv na zákazníka mají v případě restaurací. Až příště budete otevírat nové pobočky nebo startovat kampaň, zamyslete se, zda mystery audity nejsou právě tím, co zaručí, že vaše investice budou mít kýžený efekt na cílové zákazníky.
V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].