Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Máte data o klientovi? Může požádat o jejich převedení k vaší přímé konkurenci

General Data Protection Regulation (GDPR) je novým nařízením Evropské unie, které vymezuje mantinely pro firmy v otázce ochrany osobních údajů. V podstatě se v současné podobě nedotýká jen firem pracujících s velkými daty, ale i těch malých – od mediálních agentur a e-shopů po správce webů, kteří monitorují své návštěvníky a uchovávají o nich data. Nařízení se navíc netýká pouze společností, které mají sídla v unijních zemích, ale i mezinárodních firem, jež zpracovávají data občanů Evropské unie.

„Původním cílem nařízení nebylo, aby dopadlo na malé společnosti. Původním cílem byli velcí digitální hráči typu Google, Twitter, Facebook a další,“ poznamenal na začátek odborné snídaně GDPRlive.cz Daniel Joksch z nadnárodní společnosti IBM.

Firmám budou hrozit vysoké sankce za nedodržení nařízení, až do výše 20 milionů eur nebo čtyř procent z celkové výše obratu společnosti. „Sankce jsou podle mě zbytečný strašák,“ řekl při panelové diskusi Michal Hanáček z e-shopu Pilulka.cz. „Kolik nekalých praktik se tady reálně děje?“ ptal se řečnicky.

Reklama
Abovalve

Data pod kontrolou

Obyčejní lidé se díky novému nařízení stávají de facto reálnými vlastníky všech údajů, které o nich firmy drží. Mohou si vyžádat „zapomenutí“ svých údajů správcem nebo jejich přenesení. Pokud tak má někdo účet třeba na hudební platformě Spotify, kde má vlastní profil, playlist a další nastavení, může si vyžádat převedení těchto dat ke konkurenci – třeba k Apple Music.

„Technická a organizační opatření, která musí být zavedena, budou stát čas a budou stát peníze,“ varoval expert IBM s tím, že termín platnosti nového nařízení, 28. květen 2018, se blíží.

„Podle mě je GDPR evoluce, ne revoluce,“ myslí si Michal Hanáček z e-shopu Pilulka.cz.
Foto: GDPRlive.cz

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Vstupní body do kategorie
LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)