ReSite 2017 se Studiem Najbrt aneb Když je design až na prvním místě

Poměrně věrně anatomicky zobrazené lidské srdce zarůstá plevelnými rostlinami a parazitickou zelení. Částečně ho překrývá i spleť drátů a elektrického vedení. Tak vypadá hlavní vizuál šestého ročníku mezioborové – a taky mezinárodní – konference pro developery, urbanisty, architekty, politiky, ale i občanské iniciativy ReSite, která usiluje o vytváření lepších měst.

Letošní ročník má podtitul Invisible City. Věnuje se totiž anatomii města a jeho fungování, čili městské infrastruktuře. Organizátoři ze stejnojmenného zapsaného spolku ReSite si v předešlých pěti ročnících vystačili se službami „in-house“ art direktorky, letos se však chtěli posunout jiným směrem a hledali profesionálního partnera. Volba padla na známé Studio Najbrt.

Hlavním autorem vizuální identity je designérka Zuzana Lednická, která považuje spolupráci s občanským sdružením ReSite za přirozenou. „Zájem o to, jak bude vypadat naše bezprostřední okolí, stojí v úplném základu toho, proč děláme design,“ vysvětluje.

Její zarůstající srdce se zatím objevilo v únoru Na Valentince a před několika týdny díky projekci na zdi omšelého domu v ulici Milady Horákové, v sousedství módního baru Cobra, bývalé herně nechvalné pověsti, kde organizátoři představili téma, program a řečníky letošního ročníku.

„Je to odvážný koncept, určitě to nevypadá jako grafika konference o vytváření měst. Lednická si pohrála s metaforou, která nese řadu vrstev, včetně našeho hesla Města nám leží na srdci,“ říká ředitelka komunikace ReSite Radka Ondráčková.

Vizuál a s ním související identita budou rozvedeny do celé řady formátů. Nepřekvapí plakáty, letáky a tisková inzerce – kromě vydavatelství Economia je hlavním mediálním partnerem i urbanistická sekce Citylab renomovaného amerického webu The Atlantic.

Pulzující animované srdce je ale už teď k vidění na celé řadě LED obrazovek, které kolem eskalátorů ve stanici metra Národní třída provozuje společnost JCDecaux. Objeví se na magistrále na LED billboardu společnosti Media Channel a bude postupně zarůstat i na webových bannerech.

Součástí komunikace je i tvorbou režiséra Dannyho Boylea inspirovaná „filmová znělka“, která byla natáčena v reálných exteriérech Prahy ze střechy tramvaje. Spot, na kterém se podílely Black Pear Studio, Studio Najbrt, Magic Lab, DPP a JCDecaux, bude kromě promítání v artových kinech Aero, Oko a Světozor šířen samozřejmě taky on-line přes YouTube, sociální sítě a mediální partnery. Merchandising zahrne trička, tašky, bloky od společnosti Papírna, 3D tištěné žárovky značky Philips ve tvaru srdce s vnitřnostmi, e-mailové odznáčky, a dokonce i dvě verze neonu, které budou během konference vydraženy.

Nová vizuální identita se odrazí i v uspořádání konferenčního prostoru. „Design se prolíná celým zážitkem. Je to i nástroj, jak město udělat lepším. Proto je pro nás tak důležitý,“ dodává Ondráčková.

Vizuální identitu letošního ročníku konference ReSite mělo na starosti renomované Studio Najbrt.
Foto: Resite

Premiéru měla na stěně domu na pražské Letné.
Foto: Resite

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345