Poměrně věrně anatomicky zobrazené lidské srdce zarůstá plevelnými rostlinami a parazitickou zelení. Částečně ho překrývá i spleť drátů a elektrického vedení. Tak vypadá hlavní vizuál šestého ročníku mezioborové – a taky mezinárodní – konference pro developery, urbanisty, architekty, politiky, ale i občanské iniciativy ReSite, která usiluje o vytváření lepších měst.
Letošní ročník má podtitul Invisible City. Věnuje se totiž anatomii města a jeho fungování, čili městské infrastruktuře. Organizátoři ze stejnojmenného zapsaného spolku ReSite si v předešlých pěti ročnících vystačili se službami „in-house“ art direktorky, letos se však chtěli posunout jiným směrem a hledali profesionálního partnera. Volba padla na známé Studio Najbrt.
Hlavním autorem vizuální identity je designérka Zuzana Lednická, která považuje spolupráci s občanským sdružením ReSite za přirozenou. „Zájem o to, jak bude vypadat naše bezprostřední okolí, stojí v úplném základu toho, proč děláme design,“ vysvětluje.
Její zarůstající srdce se zatím objevilo v únoru Na Valentince a před několika týdny díky projekci na zdi omšelého domu v ulici Milady Horákové, v sousedství módního baru Cobra, bývalé herně nechvalné pověsti, kde organizátoři představili téma, program a řečníky letošního ročníku.
„Je to odvážný koncept, určitě to nevypadá jako grafika konference o vytváření měst. Lednická si pohrála s metaforou, která nese řadu vrstev, včetně našeho hesla Města nám leží na srdci,“ říká ředitelka komunikace ReSite Radka Ondráčková.
Vizuál a s ním související identita budou rozvedeny do celé řady formátů. Nepřekvapí plakáty, letáky a tisková inzerce – kromě vydavatelství Economia je hlavním mediálním partnerem i urbanistická sekce Citylab renomovaného amerického webu The Atlantic.
Pulzující animované srdce je ale už teď k vidění na celé řadě LED obrazovek, které kolem eskalátorů ve stanici metra Národní třída provozuje společnost JCDecaux. Objeví se na magistrále na LED billboardu společnosti Media Channel a bude postupně zarůstat i na webových bannerech.
Součástí komunikace je i tvorbou režiséra Dannyho Boylea inspirovaná „filmová znělka“, která byla natáčena v reálných exteriérech Prahy ze střechy tramvaje. Spot, na kterém se podílely Black Pear Studio, Studio Najbrt, Magic Lab, DPP a JCDecaux, bude kromě promítání v artových kinech Aero, Oko a Světozor šířen samozřejmě taky on-line přes YouTube, sociální sítě a mediální partnery. Merchandising zahrne trička, tašky, bloky od společnosti Papírna, 3D tištěné žárovky značky Philips ve tvaru srdce s vnitřnostmi, e-mailové odznáčky, a dokonce i dvě verze neonu, které budou během konference vydraženy.
Nová vizuální identita se odrazí i v uspořádání konferenčního prostoru. „Design se prolíná celým zážitkem. Je to i nástroj, jak město udělat lepším. Proto je pro nás tak důležitý,“ dodává Ondráčková.
Vizuální identitu letošního ročníku konference ReSite mělo na starosti renomované Studio Najbrt.
Foto: Resite
Premiéru měla na stěně domu na pražské Letné.
Foto: Resite