Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Do banky jako do kostela či k zubaři

Stupňující se požadavky klientů, regulace platebních služeb i transformace bank a inovace se prolínaly prezentacemi zástupců bank a dalších finančních společností.

Vhled do života zákazníků tuzemských bank přiblížila za výzkumnou agenturu GfK Kristia Hanušová. Retailový zákazník 2017+ je pod tlakem reklamních sdělení, a čím dál více proto produktová sdělení bank filtruje. Osobní on-line kanály komunikace bank rostou na úkor TV reklamy. Klienti si rychleji osvojují nové technologie a jsou méně loajální, kvalitní a pohotové služby staví nad otázku poplatků za vedení účtu.

Fintech není samospásný

Generální ředitel Mastercard Miroslav Lukeš má za to, že banky v rámci digitálního placení ještě dostatečně nevstoupily do veřejného sektoru nebo oblasti věrnostních programů a gamifikace. Jedním z mála příkladů jsou třeba on-line platby jízdného v plzeňské hromadné dopravě či platby přes QR kód na čerpacích stanicích Shell.

Reklama
ČEZ

Technologie ve finančních službách – čili fintech – jsou předmětem podnikání mnoha start-upů. Svůj pohled na současný fintech u českých bank představil zástupce jednoho z nich, firmy Lime, Petr Dvořák. Fintech by měl spíše pokrývat niche trhy a specifické potřeby klientů, do kterých se velkým bankám nevyplatí investovat. Ty se mají podle Dvořáka spíše soustředit na inovace svých primárních produktů. „Proč České spořitelně prodávali více Palečkovi než aplikace Friends 24? A proč se daří Air Bank? Protože své účty dělají normálně a jednoduše,“ vzkázal publiku Dvořák.

Klienti pohledem bankéřů

S penězi jsou starosti, ať jsou, či kdy chybí. Proto je veřejnost příliš nechce řešit a stačí jí, když nastavené produkty „nějak fungují“. Lidé do bank nechodí za zážitkem, shodli se v panelové diskusi zástupci „tradičních“ bank. „Záleží pak jen na nás, jakou přidanou hodnotu bankovních služeb nabídneme a jak chceme působit na klienty, kteří od nás vlastně chtějí mít pokoj,“ říká Ladislav Rokos z ČSOB.

Benefitem bank bude podle Dalibora Šajara z Monety Money Bank komplexita produktů a služeb. Menší banky určují trendy, pokud jde o digitální inovace, jakmile ale začnou na přání klientů přidávat další produkty, budou to mít těžké. Fintech a big data umožňují bankéřům vědět o svých klientech téměř vše, klíčovou otázkou do budoucna ale zůstává interpretace a využití dat ve prospěch zákazníka.

Vztah banka vs. zákazník probírali v diskusi (zleva) Dalibor Šajar z Monety, Ladislav Rokos z ČSOB, Tomáš Kamenec z Komerční banky a Ondřej Gálik z České spořitelny.
Foto: Blue Events

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)