Se šéfem módní značky Karl Lagerfeld (KL) Pierem Paolem Righim jsme se setkali před výlohou prvního pražského obchodu tohoto brandu jen pár hodin po jeho příletu do Prahy, dvě minuty poté, co před něj sám poprvé dorazil. „Zpřístupňujeme styl Karla Lagerfelda běžné veřejnosti,“ říká Righi.
Na co všechno musíte myslet, když chcete otevřít nové zastoupení?
Volba partnera je samozřejmě zásadní. První je ale rozhodnutí, ve které zemi a ve kterém městě chcete být. Značka Lagerfeld musí být v každém významném světovém městě. Dnes máme 50 vlastních a 85 monobrandových obchodů, tedy těch, které neprovozujeme my. Praha byla na našem seznamu velmi vysoko, protože KL neznamená jen módu, ale inspiruje se i v kultuře, umění, literatuře, fotografii. A Praze je tohle všechno taky vlastní.
Proč konkrétně jste si jako partnera v Česku vybrali Vermont Holding?
Vermont je nejen velmi zkušený retailer. Hned od začátku jsme taky věděli, že rozumí podstatě naší značky a tomu, jak ji převést do podoby konkrétního obchodu. A samozřejmě znají místní trh, vědí, v jaké lokalitě být, jaký je tam provoz, znají typologii spotřebitelů. A když ve městě, o které máte zájem, narazíte na takového partnera, tak do toho musíte jít. A tady šlo všechno rychle. Poprvé jsme se setkali před rokem a dnes jsme v prvním českém obchodě.
Jak konkrétně vypadá spolupráce?
Design obchodů samozřejmě navrhujeme centrálně, ovšem dolaďujeme je společně s partnerem podle dispozic daného místa. Samotná realizace ale probíhá lokálně. Poskytujeme odborníky na vizuální merchandising, školení personálu, chceme do nového místa vtisknout ducha značky. Výsledná podoba obchodu a v něm poskytovaných služeb je dílem velmi těsné spolupráce.
Vermont je distribučním partnerem pro oblast CEE. Pro které země konkrétně?
Pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Na Slovensku jsme obchod otevřeli už loni, teď máme dva v Česku, takže nás čeká ještě Budapešť.
Značka KL dělá i pánskou módu. Tady – v pasáži Myslbek – ale žádnou nevidím. O české muže nemáte zájem?
Kdepak, jde pouze o to, že stávající pražské obchody nejsou tak velké, abychom v nich nabízeli i pánskou kolekci. Do budoucna bychom samozřejmě muže oslovit chtěli. Ale je pravda, že obecně 70 procent naší nabídky tvoří oblečení pro ženy. A polovinu nabídky pro ženy tvoří kabelky a doplňky.
Kdo dnes vlastní značku Karl Lagerfeld?
Je to konglomerát subjektů, které se věnují podnikání v módním průmyslu. Zejména PDH Group, která vlastní značky Tommy Hilfiger nebo Calvin Klein, G3, vlastnící značku Donna Karan, a menší akcionáři.
Značku KL máte ve svém portfoliu od roku 2011. Jaký byl váš záměr a jaký je váš současný vztah s Karlem Lagerfeldem samotným?
Karl Lagerfeld není majitelem ani akcionářem, stejně jako u Fendi a Chanelu je kreativním ředitelem. Ale když pracuje pro Chanel a Fendi, musí se přizpůsobit jejich stylu. Značka Karl Lagerfeld je vyjádřením jeho samotného. A my jejím prostřednictvím jeho tvorbu zpřístupňujeme běžným lidem.
Je to „highstreetová“ značka?
Ne. Vidíme se v kategorii dostupného luxusu.
Nakolik se Karl Lagerfeld podílí na přípravě kolekcí osobně?
Je to jeho dítě a je kreativním ředitelem značky. To znamená, že udává styl a jeho tvůrčí návrhy naši designéři rozpracovávají do konkrétních modelů a modelových řad. On na ten proces dohlíží. Řadu kolekcí navrhuje skutečně sám. Ale podílí se i na designu obchodu nebo fotí reklamní kampaně.
Nosí on někdy něco jiného než černou a bílou?
Zřídka, ale nosí. Třeba na dovolené. Černobílá je jeho vlastní kód. Ale do kolekcí pro značku KL musíme samozřejmě v souladu s trendy přidávat i jiné barvy. Karl s tím nemá problém, nebere se zase tak vážně.
Pier Paolo Righi, generální ředitel a prezident společnosti Karl Lagerfeld International
Righi je z poloviny Ital a z poloviny Němec. Má 25 let mezinárodních zkušeností v oboru módy, sportu a životního stylu. Do Prahy přijel otevřít první dva české obchody značky Karl Lagerfeld, kterou tady bude mít na starosti společnost Vermont Holding.