Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Internet klasickou televizi nezabil. Její sledovanost roste

Televizní svět se během poslední dekády dostal vlivem hektické digitalizace světa, rozvoje informační společnosti, sociální komunikace a vzniku nové konkurence v on-line světě do nejistoty.

„Klasická televize je mrtvá“, „Zabiják klasické televize vstupuje na český trh“, to jsou jen některé titulky posledních let. Více než kdykoliv dříve je proto důležité pečlivě a důsledně analyzovat reálná data z trhu a konfrontovat s nimi futurologické úvahy a mediální titulky, protože jen tak uvidíte pravdivý obraz světa umožňující přijímat kvalifikovaná manažerská rozhodnutí v denní taktice i dlouhodobé strategii.

Práce v médiích žádá nejen znalost oboru, kreativitu a psychologii, ale i hodně sociologie s podrobnými daty o uživatelích a různých typech chování.

Reklama
ČEZ

Pak se třeba dozvíme, že loni narostl čas, který tráví lidé u televize. Každý obyvatel ČR starší 15 let u ní průměrně strávil tři hodiny a 41 minut denně, o deset minut více než v roce 2012. Vzhledem k mýtu, že sledovanost televizí klesá, její vliv upadá a video se přesouvá na internet, a také kvůli rostoucí konkurenci na webu jde rozhodně o pozoruhodný vývoj.

Pokud srovnáme konzumaci mediatypů, pak zjistíme, že u TV tráví lidé víc než 55 procent své mediální konzumace a dalších asi 5-6 procent sleduje televizi v rámci multiscreeningu s internetem. Čistá konzumace internetu dosahuje 15 až 16 procent. Ani z hlediska průměrného věku diváka televize nestrádají. V případě ČT je to 54,7 roku – o dva roky méně než před pěti lety.

Podle předpovědi Evropské vysílací unie by se měl každý Evropan v roce 2020 dívat na televizi čtyři hodiny a 55 minut denně, což je více než český průměr. Před dvanácti lety přitom připadalo průměrně na člověka sledování televize denně čtyři hodiny a tři minuty.

Důvody? Zvyšující se počet TV kanálů díky digitalizaci, růst kvality vysílání, nové formáty, filmové pojetí seriálů i dramatiky, zpravodajské a sportovní kanály, růst vysílání pro děti a umělecké stanice pro publikum s osobitým vkusem. Nejbližších deset let určitě nezaznamená televize dramatické změny z hlediska zájmu o její vysílání.

Technologie ji bude samozřejmě rozvíjet až do výšin holografické interaktivity, ale to je vývoj, který nemění podstatu: chceme vidět vyprávěné příběhy, zábavu a informace v reálném čase s jinými lidmi.

Milan Fridrich, ředitel programu, Česká televize

 

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)