Věnujte pozornost produktovým konceptům

Vývoj a tvorba nového či inovovaného produktu stojí velké úsilí. I věc s velkým potenciálem může být odsouzena k nezdaru jen proto, že marketér nemá dostatek času na vypracování vhodného konceptu pro testování.

„V praxi jsme v FMCG viděli celou řadu dobrých, ale i špatně vypracovaných konceptů. Naštěstí existují poučky, jak se chyb při jejich tvorbě vyvarovat,“ říká Kristýna Indrová, associate director agentury Ipsos. Předně platí, že prostřednictvím konceptu promlouváme ke spotřebitelům, a musíme tedy používat jim blízký jazyk. Osvědčilo se psát v první osobě a nebýt příliš poučující. Pozornost by neměla být věnována exkluzivně popisu inovace a jejího benefitu, ale také např. nadpisu komunikujícímu hlavní myšlenku, vizuálu a dalším podpůrným informacím (cena, velikost, varianty výrobku). Zkušenost totiž potvrzuje, že těchto informací si spotřebitelé všímají jako prvních.

Zároveň platí, že pro artikulaci sdělení je nejdůležitější: 1. vyjádření problému / potřeby; 2. popis řešení problému / naplnění potřeby; 3. popis způsobu naplnění potřeby, resp. důkaz reálného benefitu (důkaz toho, jak může inovace naplnit potřebu spotřebitele). „Správně konstruovaný koncept je pak základem pro užitečnou zpětnou vazbu z testu, která umožní snadnější revizi konceptu, následný vývoj inovace a snad i úspěch na trhu,“ dodává Kristýna Indrová.

V případě dotazů pište na adresu [email protected].

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen