Den svatého Valentýna je v české internetové populaci dobře známý. Prakticky všichni vědí, čemu je zasvěcený, většina (72 %) je schopna uvést i jeho přesné datum (častěji ženy a lidé ve věku 30-44 let). Dvě pětiny respondentů tento den rovněž plánují slavit, muži častěji jen kvůli své partnerce. Více než polovina lidí nicméně Valentýna hodlá ignorovat – nejčastěji proto, že nemají partnera/partnerku nebo považují tento svátek za americký a komerční a apelují na to, že v Čechách máme 1. máj. Ten bude tento rok slavit více než polovina lidí. Naprostá většina slavících má v plánu letos na Valentýna někoho potěšit dárkem. Nejčastěji obdarují svůj protějšek, jen výjimečně někoho jiného než partnera/partnerku. Nejvíce se budou kupovat sladkosti, ale také květiny – ty darují svým polovičkám častěji muži. Ženy častěji ještě nevědí, jakou pozornost svým partnerům věnují. Při nákupu dárků dá většina přednost kamenným obchodům (91 % nakupujících) před e-shopy (13 %) – v nich případně zakoupí valentýnku či věcný dar. Pokud jde o cenu, v kamenném obchodě letos plánujeme nechat v průměru 400 Kč. V e-shopu pak utratíme asi o 200 Kč více. Kromě dárků lidé Valentýna nejčastěji oslaví romantickou večeří v soukromí domova či v restauraci. Pětina hodlá popřát jen ústně nebo telefonicky, častěji tento způsob zvolí muži.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.